آشپزی

فوت و فن خلال بادام در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خلال بادامو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر خلال کردن بادام

هنر خلال بادام و راز خلال بادام خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از معیارهای کلیدی برای سنجش کیفیت خلال بادام، حفظ شکل اولیه بادام با حداقل کاهش شکستگی است. بادام های موجود در بازار به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می شوند که پس از پوست کندن به صورت هلالی بریده و مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از بادام تازه به دلیل عدم استفاده از مواد نگهدارنده توصیه می شود. بادام تازه سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و چربی است که برای سلامت قلب مفید است.

مواد لازم برای تهیه خلال بادام

بادام تازه در صورت تمایل

طرز تهیه بادام خلال شده

برای تهیه خلال بادام با کیفیت عالی استفاده از بادام تازه توصیه می شود. اگرچه می توان از بادام های بو داده نشده استفاده کرد، اما ممکن است هنگام برش به قطعات کوچک تری تبدیل شوند. اولین قدم این است که مغز بادام را بدون آسیب رساندن از پوست آن جدا کنید.

سپس دانه های بادام را در ظرفی بریزید و روی آن ها را با آب جوش بپوشانید. بعد از 3 تا 5 دقیقه پوست قهوه ای بادام به راحتی جدا می شود. حتما از یک چاقوی بسیار تیز برای برش برش ها استفاده کنید.

بادام ها را پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش دهید و سپس خلال کنید. برای خشک کردن بادام می توانید از نور خورشید یا فر با حرارت کم استفاده کنید. بادام ها را در سینی فر بچینید و مرتب چک کنید تا به طور یکنواخت خشک شوند.

پس از خشک شدن بادام ها را از فر خارج کنید و بگذارید تا دمای محیط خنک شود. در آخر بادام های خلال شده را در ظرف دربسته ای بپیچید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه بادام خرد شده به روشی دیگر

اولین قدم در تهیه خلال بادام این است که بادام را خیس کنید تا پوست آن به راحتی جدا شود. مدت زمان خیساندن بادام متفاوت است و به تازگی آن بستگی دارد. بنابراین باید مدام وضعیت بادام را بررسی کنید. اگر پوست بادام به راحتی کنده می شود یعنی آماده است. در غیر این صورت باید مدت زمان بیشتری در آب خیسانده شوند.

بعد از جدا کردن پوست، بادام ها را از وسط نصف کنید تا پوسته های بادام گرفته شود. برای برش واشر بادام، هر پر را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با یک چاقوی تیز برش دهید. پرها را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید تا خیلی کوچک نباشند. اگر بادام زیادی دارید و می‌خواهید هنگام برش فاصله را از هم جدا کنید، بادام‌ها را در آب نگه دارید تا از شکستن آن جلوگیری کنید.

بعد از اینکه بادام ها را خرد کردید در آبکش بریزید و با آب بشویید. سپس آنها را خشک کنید. بادام ها را روی یک حوله تمیز پهن کنید و در معرض باد فن قرار دهید تا خشک شوند. اگر از فن استفاده نکنید، برش ها ممکن است رنگ و ظاهر ناخوشایندی به خود بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا