آشپزی

فوت و فن خورشت گل کلم در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خورشت گل کلمو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک خورش گل کلم

هنر خورش گل کلم راز خورش گل کلم خوشمزه خانه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش گل کلم یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که معمولا در فصل پاییز با گل کلم تازه تهیه می شود. این خورش به نام های «غوره» و «خام آلو» نیز معروف است.

گل کلم دارای خواص زیادی است که با تهیه این خورش می توانید از آنها بهره مند شوید، از جمله حفظ سلامت قلب و عروق، پیشگیری از سرطان، پاکسازی بدن از سموم و تقویت استخوان ها.

خورش گل کلم معمولا با گوشت خورشتی درست می شود اما می توانید از گوشت سفید مانند مرغ و بوقلمون هم استفاده کنید. همچنین می توانید این خورش را بدون گوشت و کاملا گیاهی درست کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش گل کلم

1 عدد پیاز بزرگ

1 عدد گل کلم کوچک

Abgure 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

300 گرم گوشت خورشتی

آموزش خورش گل کلم

برای تهیه خورش گل کلم ابتدا پیاز را ریز خرد کنید. سپس قابلمه ای که خورش را در آن می پزید روی اجاق قرار دهید و کمی روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

وقتی پیاز شفاف و نرم شد، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه نرم شوند. در مرحله بعد گوشت خورش را ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. در مرحله بعد پوره گوجه فرنگی را به همراه مقداری دارچین و فلفل سیاه اضافه کنید و دوباره مواد را تفت دهید تا پوره گوجه فرنگی سرخ شده و طعم خامی خود را به خود بگیرد.

تفت دادن رب گوجه فرنگی باعث می شود خورش در پایان پخت رنگ بهتری به خود بگیرد. بعد از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد، چند فنجان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید. حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا گوشت آرام آرام بپزد.

در مرحله بعد باید گل کلم را آماده کنید. برای این کار گل کلم را به قطعات دلخواه برش دهید. (برای حفظ بافت لطیف گل کلم، خیلی ریز نبرید)، در تابه ای کمی روغن بریزید و گل کلم را سرخ کنید تا طلایی شود.

پس از پخت کامل گوشت، گل کلم را به همراه مقداری نمک و آب به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. اگر می خواهید خورش شما کمی ترش شود می توانید از یک قاشق غذاخوری گرد لیمو عمانی هم استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در مورد این خورش این است که بعد از اینکه گل کلم را به خورش اضافه کردید، خورش را زیاد روی حرارت قرار ندهید، زیرا می تواند بافت لطیف گل کلم را له کند. بعد از آماده شدن خورش آن را با نان یا برنج سرو کنید.

هنر و تکنیک خورش گل کلم

اگر نمی خواهید در تهیه خورش گل کلم از گوشت قرمز استفاده کنید، می توانید از 600 تا 800 گرم مرغ برای 4 نفر استفاده کنید. لازم به ذکر است که دستور پخت خورش گل کلم با مرغ یا گوشت قرمز تغییری نمی کند، تنها تفاوت در زمان پخت خورش گل کلم با مرغ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا