آشپزی

فوت و فن خورش تره در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن خورش ترهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر خورش بهتر است

هنر خورش بهتر است راز یک خورش خوشمزه بیشتر است خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش ها یکی از غذاهای اصلی و محلی آشپزی ایرانی است که در اقصی نقاط ایران با انواع روش های طبخ تهیه می شود. این غذاها که معمولا از مرغ یا انواع دیگر گوشت تهیه می شوند، منبع غنی پروتئین هستند.

خورش تره فرنگی که یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است و ریشه در کردستان دارد از نظر طعم مشابه خورش قورمه سبزی است اما با این تفاوت که در تهیه آن فقط از تره فرنگی استفاده می شود و ارزش غذایی بالایی دارد. در زیر آموزش تهیه خورش تره فرنگی به همراه نکاتی برای افزایش کیفیت و ارائه ترفندهای آشپزی مربوط به این غذا به شما ارائه می شود.

مواد لازم برای پخت خورش سبزی

آونشکو: 400 گرم

تره فرنگی: 400 گرم

لوبیا سفید: 1 فنجان

پیاز: 1 عدد

لیمو عمانی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

کره: به میزان لازم

طرز پخت خورش سبزی

ابتدا تره فرنگی را با دقت بشویید و به صورت نوارهای نازک برش دهید. تره فرنگی خرد شده را در تابه بریزید و روی آتش بگذارید تا آب آن کشیده شود. سپس روغن را به آن اضافه کنید و تره فرنگی را سرخ کنید. مدت زمان سرخ کردن تره فرنگی بستگی به ذائقه شخصی شما دارد و می توانید تا زمانی که دوست دارید سرخ کنید.

پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید. سپس گوشت مخصوص را به خورش اضافه کنید و با زردچوبه و فلفل سیاه مزه دار کنید. بعد از چند دقیقه تفت دادن گوشت و پیاز، لوبیا سفید را که از قبل خیس کرده اید به همراه تره فرنگی سرخ شده به مخلوط اضافه کنید. آب جوش را اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت و سبزیجات بپزند.

بعد از دو ساعت لیمو عمانی خیس خورده و بدون هسته را به همراه کمی نمک به خورش اضافه کنید و زمان بدهید تا طعم ها خوب با هم مخلوط شوند و خورش روغن آن آزاد شود. این خورش مقوی را می توانید با پلو زعفرانی میل کنید. این غذا به طور سنتی با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.

همش به خاطر گوشت داخل خورش است

گوشت قرمز به عنوان منبعی استثنایی از پروتئین ارائه می شود که برای رشد و تقویت بافت های عضلانی موثر است و استقامت عضلات را افزایش می دهد. علاوه بر این، گوشت قرمز سرشار از امگا 3 و آهن است که نقش کلیدی در پیشگیری از کم خونی دارند. آهن موجود در گوشت قرمز به تولید هموگلوبین کمک می کند که وظیفه انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن را بر عهده دارد و این انتقال اکسیژن به بهبود کارایی قلب و مغز کمک می کند. علاوه بر این، گوشت قرمز حاوی انواع ویتامین های گروه B است که برای سلامت متابولیسم بدن مهم است.

اگر قصد پختن خورش کدو را با گوشت قرمز دارید توصیه می شود از گوشت بره استفاده کنید اما انتخاب گوشت بستگی به ذائقه شخصی شما دارد و در صورت تمایل می توانید از گوشت گوساله نیز استفاده کنید که طعم مطبوعی به خورش می دهد. در انتخاب گوشت گوسفندی برای خورش دقت کنید که گوشت را کمی غلیظ تر برش دهید زیرا هنگام پخت نشتی دارد. برای زیباتر شدن خورش، تکه های گوشت را به همان شکل برش دهید. همچنین استفاده از تکه‌های گوشت استخوانی می‌تواند به خوش طعم‌تر شدن خورش کمک کند.

هنر خورش بهتر است

می توان از لیمو عمانی، آب یا آب لیمو به عنوان جایگزین پودر لیمو استفاده کرد.

در صورت تمایل می توانید از رب گوجه فرنگی در تهیه این خورش استفاده کنید.

برای تهیه نسخه گیاهی این خورش باید حدود یک کیلوگرم پیازچه چرخ کرده و 200 گرم برگ سیر خرد شده را در روغن محلی سرخ کنید. سپس دو قاشق غذاخوری برنج و یک فنجان ماست غلیظ یا دو لیوان آب اضافه کنید و بگذارید برنج و سبزیجات خوب بپزند. سپس 100 گرم گردوی آسیاب شده، ادویه، نمک و روغن محلی را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خورش را بپزید تا طعم ها به خوبی با هم مخلوط شوند. در مرحله آخر چهار عدد تخم مرغ را داخل خورش بشکنید و صبر کنید تا خوب بپزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا