آشپزی

فوت و فن دونات سیب زمینی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن دونات سیب زمینیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر دونات سیب زمینی

هنر دونات سیب زمینی و راز دونات های سیب زمینی خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

دونات های سیب زمینی که به دلیل طعم استثنایی و ظاهر منحصر به فرد خود شناخته می شوند، برای نام خود به این ویژگی ها متکی هستند. این انتخاب وسوسه انگیز برای سرگرمی در مهمانی ها و تولدها عالی است و می تواند به عنوان بخشی از طیف وسیعی از خوراکی ها سرو شود. برای تهیه این دونات ها نیازی به استفاده از فر نیست و می توان آنها را در روغن سرخ کرد، اما اگر به دنبال گزینه سالم تری هستید، می توانید آنها را در قالب های مخصوص دونات در فر نیز بپزید. این دونات ها با پنیر درست می شوند و می توانید از پنیر گودا، پنیر رنده شده یا رنده شده استفاده کنید. همچنین می توان انواع مختلفی از سبزیجات را اضافه کرد تا طعم بی نظیری به دونات ها بدهد.

مواد لازم برای تهیه دونات سیب زمینی

2 عدد سیب زمینی بزرگ

500 گرم آرد گندم

1 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری مخمر

1 قاشق غذاخوری شکر

1 قاشق چایخوری نمک

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه دونات سیب زمینی

برای تهیه، سیب زمینی ها را به تکه های درشت برش دهید و در قابلمه آب جوش قرار دهید تا نرم شوند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها با اضافه کردن نمک و نصف لیوان آبی که در آن پخته شده اند، آن ها را له کنید. سپس تخم مرغ، شکر و مایه خمیر را به این مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. آرد را الک کنید و کم کم به مخلوط اضافه کنید سپس خمیر را ورز دهید تا یکدست و یکدست شود.

روی خمیر را با قلم مو کمی روغن بمالید و نیم ساعت در جای گرم بگذارید. پس از این مدت، خمیر را دوباره مخلوط می کنیم تا هوای اضافی گرفته شود، سپس به 12 قسمت مساوی تقسیم شده و در سینی فر قرار می دهیم. دوباره روی خمیر را بپوشانید و بیست دقیقه دیگر استراحت دهید. روغن را در یک ماهیتابه داغ داغ کنید و دونات ها را بعد از داغ شدن سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه دونات سیب زمینی و پنیر

5 عدد سیب زمینی

پنیر پیتزا 10 وعده

گشنیز یا جعفری 2 قاشق غذاخوری

1 هویج

3 قاشق غذاخوری آرد

نشاسته ذرت 3 وعده

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه دونات پنیر سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و در قابلمه ای پر از آب بجوشانید. بعد از پختن آنها را زیر آب سرد بگذارید و پوست آنها را بگیرید و برش دهید و به ظرفی منتقل کنید تا خنک شوند. سپس جعفری یا گشنیز را آماده کرده، بشویید و خیلی ریز خرد کنید.

هویج ها را پوست گرفته، نیم پز آماده کرده و به صورت مکعبی (مکعبی) برش دهید. سیب زمینی های خنک شده را له کنید، سپس همه مواد را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. در آخر پنیر پیتزا رنده شده یا خرد شده را اضافه کنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

با دستان کمی خیس، مقداری از مخلوط را به اندازه یک نارنگی بردارید و دایره ای شکل دهید و با انگشتان خود مرکز را شکل دهید. روغن را در یک تابه کوچک گرم کنید، سپس دونات ها را یکی یکی داخل روغن بریزید تا طلایی و برشته شوند. پس از سرخ شدن، دونات ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

اگر ترجیح می دهید دونات را در فر بپزید، باید از قالب های مخصوص دونات استفاده کنید. خمیر را در این قالب ها قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در فر 180 درجه بپزید. بعد از پخت دونات ها را از قالب خارج کرده و با سس دلخواه سرو کنید.

تکنیک دونات سیب زمینی پنیر

قبل از اینکه سیب زمینی ها را له کنید مطمئن شوید که کاملا خنک شده اند.

در صورت تمایل می توانید فلفل خرد شده را نیز به دستور غذا اضافه کنید.

نشاسته ذرت را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید.

اگر مخلوط به اندازه کافی چسبناک نیست، یک تخم مرغ اضافه کنید تا به بافت مورد نظر برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا