آشپزی

فوت و فن شربت بیدمشک در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شربت بیدمشکو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک شربت چغندر

هنر و تکنیک شربت چغندر راز طعم شربت چغندر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

توس که از شاخه های درخت بید استخراج می شود به عنوان گیاهی دارویی با عطری مطبوع و فواید درمانی فراوان شناخته شده است. استفاده از این عصاره برای تهیه شربت های لذیذ روشی موثر برای استفاده از فواید فراوان آن است. گل گاوزبان به عنوان یک ماده موثر برای کاهش فشار خون، بهبود کم خونی و همچنین به عنوان یک مکمل طبیعی برای بهبود فعالیت جنسی و افزایش قدرت بدنی استفاده می شود. علاوه بر این، برای کاهش دمای بدن در دوره های تب دار نیز استفاده می شود و می تواند به عنوان کمکی در روند درمان استفاده شود.

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک

4 پیمانه شکر

1 فنجان آب

روغن توس 2 لیوان

شربت تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری

زعفران آب پز غلیظ به میزان دلخواه

طرز تهیه شربت فوفل

با هم زدن آب و شکر در قابلمه شروع کنید و اجازه دهید شکر به آرامی در آب حل شود سپس این مخلوط را روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود و دانه های شکر دیگر دیده نشوند.

وقتی شربت شروع به غلیظ شدن کرد، شربت تخم مرغ را بشویید و در ظرفی بریزید، سپس آب ولرم به آن اضافه کنید تا تخم مرغ ها باز شوند و پف کنند. استفاده از آب ولرم باعث می شود که تخم شربت بهتر و سریعتر باز شود.

وقتی شربت به غلظت دلخواه رسید زعفران را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا زعفران رنگ و عطر خود را به شربت بدهد. پس از حل شدن کامل شربت، آن را به یک قابلمه تمیز منتقل کنید و بگذارید خنک شود، سپس کدو تلخ را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در صورت وجود شکر در شربت، دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکرها حل شوند، اما مراقب باشید که نجوشد.

پس از سرد شدن، شربت را در بطری های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری می کنند. برای استفاده مقداری شربت را در ظرفی ریخته و با آب مخلوط کرده و تخم مرغ های شربتی را اضافه کرده و سرد میل کنید.

هنر و تکنیک شربت چغندر

افزودن ریشه بیدمشک در آخرین مرحله به شربت بسیار مهم است تا عطری غنی و ماندگار داشته باشید.

برای ظاهر زیباتر و جذاب تر شربت استفاده از رنگ خوراکی اجباری نیست.

نیازی به افزودن آبلیمو یا جوهر لیمو به این شربت نیست، زیرا خود آب چغندر قابلیت تنظیم طعم شربت را دارد و از تشکیل شکر روی شربت جلوگیری می کند.

همچنین افزودن زعفران به شربت بر اساس ذائقه شخصی است و بسته به سلیقه خود می توانید از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا