آشپزی

فوت و فن شیرینی توت در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی توتو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شیرینی های جنگلی

هنر شیرینی های جنگلی راز خوشمزه کیک های توت خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرین توت یک دسر خوشمزه با سابقه در فرهنگ ایرانی است که بیشتر در ایام نوروز تهیه می شود. این شیرینی به دلیل طرز تهیه نسبتا آسان، دسترسی به مواد اولیه و طعم بی نظیرش برای بسیاری جایگاه ویژه ای دارد. با رشد فروشگاه های اینترنتی، تهیه مواد لازم برای تهیه کیک توت بسیار آسان و بدون دردسر شده است. پودر بادام و شکر مواد اصلی این شیرینی به راحتی در دسترس است.

خمیری که از ترکیب این مواد به دست می آید به شکل میوه های زیبا در می آید و اغلب با خلال پسته تزیین می شود، گاهی اوقات برای ایجاد جذابیت بصری، رنگ خوراکی و اسانس برای ایجاد اشکال مختلف میوه مانند توت فرنگی از سیب و زردآلو استفاده می شود.

در این مقاله دستورالعمل کاملی برای پخت کلوچه بلوبری به شما ارائه می شود و طرز تهیه این کوکی در انواع مختلف به تفصیل توضیح داده می شود.

مواد لازم برای پخت شیرینی جنگلی

بادام 1 لیوان

پودر قند 1 لیوان

شکر 4 قاشق غذاخوری

گلاب به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی توت

برای تهیه شیرینی های جنگلی اولین قدم این است که بادام را با پودر قند خرد کنید. امکان تهیه پودر بادام و یا تهیه آن خودتان در منزل وجود دارد. برای تهیه بادام ها ابتدا آن ها را به مدت دو ساعت در آب داغ خیس کنید، سپس پوست آن ها را بگیرید و روی دستمال کاغذی بگذارید تا کاملا خشک شوند.

بادام ها را بعد از خشک شدن کامل به همراه پودر قند در مخلوط کن بریزید و خرد کنید تا به صورت پودر نرم درآیند. گلاب را به این مخلوط اضافه کنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید، به آرامی مقدار گلاب را افزایش دهید تا خمیری مناسب و سفت به دست آید.

در مرحله آخر از خمیر به اندازه توت بردارید و شکل دهید، سپس در شکر بغلتانید و از خلال پسته برای تزیین دم توت استفاده کنید. کیک ها را در ظرفی با درب مناسب نگهداری کنید و در یخچال بگذارید تا خشک نشوند.

اگر به کلوچه بلوبری با طعم ها و رنگ های مختلف علاقه دارید، خمیر را تقسیم کرده و رنگ یا اسانس دلخواه را به هر قسمت اضافه کنید. برای مثال می توانید از رنگ زعفران برای ایجاد رنگ زردآلو استفاده کنید. در قسمت های بعدی این مطلب شما را با طرز تهیه کیک بلوبری و تنوع طعم و رنگ آن آشنا می کنیم.

مواد لازم برای پخت کیک توت فرنگی گلابی شکل

100 گرم پودر پسته

100 گرم پودر قند

گلاب به میزان لازم

خلال شکر و پسته برای تزیین

طرز تهیه کیک توت گلابی شکل

برای تهیه کیک توت فرنگی گلابی شکل از پودر پسته استفاده می کنیم. در مرحله اول پودر پسته، پودر قند و کمی گلاب را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. برای اینکه به شکل گلابی در بیایید، قسمتی از خمیر را بردارید و به شکل گلوله درآورید، سپس روی آن را کشیده و نازک کنید. در پایان کار یک تکه پسته مانند دم گلابی به خمیر اضافه می کنیم سپس خمیر را در شکر می غلتانیم و آماده می کنیم.

مواد لازم برای پخت کیک با شکل توت زردآلو

پودر بادام 100 گرم

100 گرم پودر قند

گلاب و زعفران به مقدار لازم

خلال شکر و پسته برای تزیین

طرز تهیه شیرینی با شکل توت زردآلو

آب نبات های جنگلی با طعم زعفران که شکل زردآلو مانندی دارند از رنگرزی با زعفران تهیه می شوند. این کیک زغال اخته مانند نسخه اصلی تهیه می شود اما با این تفاوت که در پایان کار یک قاشق چایخوری زعفران پخته شده به خمیر اضافه می شود تا رنگ زرد زیبایی به خمیر بدهد. برای اینکه خمیر به شکل زردآلو در بیاید ابتدا خمیر را به شکل کروی در می آوریم و خلال پسته را به صورت دم در آن می چینیم و با کمک چاقو روی خمیر خط می کشیم. در نهایت شیرینی را داخل شکر می‌غلطانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا