آشپزی

فوت و فن شیرینی دانمارکی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی دانمارکیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شیرینی دانمارکی

هنر شیرینی دانمارکی و راز یک شیرینی خوشمزه دانمارکی حرفه ای ج سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرینی های دانمارکی به عنوان یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار به دلیل طعم لذیذ و ملایم خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. این شیرینی که به شیرینی گل محمدی نیز معروف است، یکی از شیرینی های محبوب در ایران است و معمولا برای میزبانی مراسم و مهمانی ها استفاده می شود. شیرینی‌های دانمارکی با سهولت استفاده و طعم فوق‌العاده‌شان یک انتخاب عالی برای هر جشن یا گردهمایی هستند. با نکات پخت شیرینی دانمارکی با ما بمان.

عناصر

برای تهیه این دسر خوشمزه به تعدادی مواد اولیه از جمله آرد کیک، شیر، تخم مرغ، کره مایع، شکر، زعفران پخته، مایه خمیر و وانیل نیاز دارید. برای تهیه عسل به عنوان غذای شیرینی به موادی مانند شکر، زعفران، آب و گلاب نیاز دارید. برای تهیه خامه ای که در این کیک استفاده می شود به نشاسته، شیر و شکر نیز نیاز دارید. با استفاده از این مواد می توانید شیرینی های خوشمزه ای تهیه کنید.

چرا شیرینی دانمارکی؟

دلیل محبوبیت این شیرینی به نام دانمارکی این است که در واقع نوعی نان شیرین است که اولین بار توسط اتریشی ها در دانمارک درست شد. با گذشت زمان تغییراتی در میزان تخم مرغ و روغن استفاده شده در این شیرینی ایجاد شد و به این ترتیب شیرینی دانمارکی امروزی شکل خاصی به خود گرفته است. این تغییرات در ترکیب مواد اولیه مورد استفاده در تهیه شیرینی دانمارکی طعم و بافت منحصر به فردی به آنها بخشیده و آنها را به «دانمارکی» معروف کرده است.

مقدار کالری

هر یک از 5 تا 7 مورد از این شیرینی ها تقریباً 100 کالری دارند و خوردن بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن شود. با توجه به کالری قابل توجه این شیرینی، مصرف زیاد آن می تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین اگر قصد دارید وزن خود را کنترل کنید، بهتر است مصرف معقول این شیرینی را رعایت کنید.

دلیل پف نکردن و سفت نشدن خمیر دانمارکی

اگر مایع، روغن، آرد، مایه خمیر و سایر مواد را زیاد به خمیر اضافه کنید، سفت و پف می کند. همچنین اگر مواد را زیاد مخلوط کنید یا زیاد ورز دهید نتیجه یکسان می شود. بنابراین برای به دست آوردن کیک هایی با بافت دلخواه و پف دار باید مقادیر مواد را با دقت و نسبت مناسب تعیین کرد و همچنین مواد را به میزان مناسب مخلوط کرد تا نتیجه بهتر و دلخواه به دست آید.

عناصر

تخم مرغ: دو عدد

مخمر: 1 قاشق غذاخوری

شیر: نصف فنجان

اسانس: نصف فنجان

زعفران: به مقدار لازم

وانیل: 1 قاشق چایخوری

آرد سفید: سه پیمانه

شکر: سه چهارم فنجان به اضافه یک قاشق غذاخوری

آب: نصف لیوان

دارچین: یک قاشق چایخوری

آموزش پخت شیرینی دانمارکی

برای شروع درست کردن کیک ابتدا یک ظرف تمیز آماده کنید و شیر و مایه را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس حدود 20 دقیقه به مواد بدهید تا در ظرف بنشینند و به هم بچسبند. در این مدت یک تخم مرغ را به همراه کره مایع به مخلوط اضافه کنید تا خمیر خوشرنگ تری به دست آید.

در محلول زعفران، یک چهارم پیمانه شکر را با دو قاشق غذاخوری زعفران و نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط کنید. سپس دو و نیم پیمانه آرد را به محلول اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به شکل یک گلوله خمیر درآید.

خمیر نرم به دست آمده را به مدت یک ساعت بگذارید. برای تهیه خامه، یک چهارم پیمانه آرد سفید را با نصف پیمانه شکر، آب، دارچین و کمی وانیل مخلوط کنید. سپس روی آتش بگذارید و هم بزنید تا یکدست شود و رنگ آن قهوه ای شود. خمیر تمام شده را به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید.

خامه را به ابتدای خمیر بزنید و خمیر را پهن کنید و برش های عرضی روی خمیر ایجاد کنید و به شکل مربع در آورید. خمیر را در سینی فر قرار دهید و به مدت نیم ساعت روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا حجم آن دو برابر شود. در صورت تمایل می توانید خمیر را در یخچال نگهداری کنید.

از مخلوط نصف زرده تخم مرغ و زعفران برای دستمال خمیر استفاده کنید. فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و خمیر را به مدت یک ربع در فر بپزید. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و اسفنج آماده شده را با قلم مو روی آن بمالید.

برای تهیه شهد، 2 قاشق غذاخوری شکر را با 4 قاشق غذاخوری آب، چند قطره آبلیمو و کمی زعفران گرم کنید و شهد را آماده کنید. بعد از بیرون آمدن کیک ها از فر روی آن ها شهد بریزید و نوش جان کنید.

چرا خمیر دانمارکی سفت می شود؟  الگوهای مختلف برای بسته بندی شیرینی دانمارکی.

هنر شیرینی دانمارکی

برای افزایش شیرینی آن می توانید مقداری پودر هل به رب یا خامه اضافه کنید تا طعم و عطر بیشتری به آن ببخشد.

همچنین با سه بار الک کردن آرد می توانید کیفیت شیرینی دانمارکی خود را بهبود بخشیده و ساختار بهتری برای آن به دست آورید.

همچنین می توانید به جای آب از گلاب استفاده کنید. با این حال، منطقی است که تمام آب را حذف نکنید و به جای آن مقداری گلاب اضافه کنید. این تغییر می تواند طعم خاصی به شیرینی دانمارکی شما بدهد.

آموزش پخت شیرینی دانمارکی در اجاق توستر

اگر می خواهید این کیک را در توستر درست کنید، ابتدا توستر را روشن کنید و آن را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد یک کاسه فلزی را تا نیمه از آب پر کنید و داخل توستر قرار دهید تا رطوبت ایجاد شود و کیک ها خشک نشوند.

همچنین برای جلوگیری از خشک شدن کوکی ها، یک تکه فویل آلومینیومی را جلوی عنصر بالایی توستر قرار دهید. این کار از خشک شدن آن روی کوکی ها جلوگیری می کند. زمان پخت حدود 30 دقیقه است و در پایان پخت فویل آلومینیومی را بردارید تا روی آن قرمز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا