آشپزی

فوت و فن مربای تمشک در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن مربای تمشکو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر مربای تمشک

هنر مربای تمشک راز خوشمزه مربای تمشک خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای تمشک یکی از خوش طعم ترین مرباهایی است که در مناطق شمالی کشور تهیه می شود. این نوع مربا یا به عبارتی مربای ولش به مربای جنگلی عالی معروف است. مربای اصل تمشک او مناسب فصل تابستان است اما با نگهداری تمشک در فریزر می توانید از طعم لذیذ این مربا در زمستان نیز لذت ببرید.

در تهیه مربای تمشک قرمز و مشکی به طور کلی از دو روش مختلف استفاده می شود. یک روش اضافه کردن شکر به تمشک است و روش دیگر از آب انگور برای شیرین کردن مربا استفاده می شود. در این مقاله مراحل تهیه مربای تمشک برای هر دو روش از ساده ترین تا پیچیده ترین توضیح داده شده است.

دستور تهیه مربای تمشک

مربای تمشک را می توانید به عنوان یک غذای مقوی در کنار صبحانه یا در تهیه انواع چیزکیک، کیک مربائی و انواع دسرها استفاده کنید.

هنگام تهیه مربا، اساساً مقدار شکر و میوه به نسبت معینی با هم ترکیب می شوند. به عبارت دیگر برای هر کیلوگرم میوه یک کیلوگرم شکر مصرف می شود. اما در مورد تمشک، میزان شکر بستگی به شیرینی یا اسیدی میوه دارد. اگر تمشک شیرین است، می توانید مقدار شکر را کاهش دهید.

برای تهیه مربای تمشک می توانید گلاب و وانیل را اضافه کنید یا آن ها را کنار بگذارید، بستگی به ذائقه شما دارد.

اگر از تمشک یخ زده استفاده می کنید، حتماً یک شب قبل از استفاده آن را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید تا آب شود.

برای تیره شدن رنگ مربا می توانید در آخرین مراحل پخت به آن رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و هم بزنید.

برخی افراد ممکن است یک قاشق غذاخوری ژله تمشک را به مربا اضافه کنند تا غلیظ شود، اما این اختیاری است.

وقتی به نقطه جوش رسید مربای تمشک را با احتیاط از آن جدا کنید تا در آخر شفاف و زیبا شود. البته این عمل تاثیری در طعم مربا نخواهد داشت.

تهیه مربای تمشک بدون هسته نیز یک روش رایج است.

مواد لازم برای تهیه مربای تمشک

تمشک: 1 کیلوگرم

شکر: 1 کیلوگرم

گلاب: ۲ قاشق غذاخوری

وانیل: به اندازه نوک قاشق

آموزش درست کردن مربای تمشک

برای تهیه این مربا ابتدا تمشک را با شکر مخلوط کرده و صبر کنید تا آب آن گرفته شود. سپس آنها را روی آتش بگذارید و در آخر گلاب و وانیل را اضافه کنید. وقتی مربا غلیظ شد، می توانید آن را سرو کنید.

در مرحله اول تهیه مربای تمشک جنگلی قرمز یا سیاه، تمشک ها را با دقت بشویید. بهتر است تمشک ها را حداقل 30 دقیقه در آب خیس کنید تا گل و لای آن گرفته شود. سپس آنها را آبکش کرده و در قابلمه بریزید.

روی تمشک ها شکر بپاشید و قابلمه یا کاسه را در یخچال قرار دهید تا آب آن گرفته شود. مقدار شکر قابل تنظیم است. حدود 6 ساعت صبر کنید تا تمشک ها کاملا نرم شوند و طعم آنها مانند شکر شود.

در مرحله بعد از تهیه مربای تمشک، قابلمه را روی اجاق قرار دهید و شعله را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. صبر کنید تا مواد داخل قابلمه بجوشد. در این مرحله روی خامه یا شربت کف ایجاد می شود که با قاشق آن را بردارید.

پس از برداشتن کف، حرارت را کم کرده و صبر کنید تا مربا غلیظ شود. در 10 دقیقه آخر پخت، گلاب را به مربا اضافه کنید و وقتی مربا به غلظت دلخواه رسید، وانیل را به مواد اضافه کنید. بعد از 2 تا 3 دقیقه شعله را خاموش کنید.

در آخرین مرحله از تهیه مربای تمشک، پس از سرد شدن، مربا را در بطری های شیشه ای تمیز و استریل شده ریخته و به خوبی در می بندند. مربا را تا زمان باز کردن درب در دمای اتاق نگه دارید سپس به یخچال منتقل کنید. این روش برای تهیه مربا از تمشک قرمز وحشی و به همین ترتیب برای تهیه مربا از تمشک سیاه و تمشک وحشی مناسب است.

مواد لازم برای پخت مربای تمشک

شیره انگور: 1 کیلوگرم

تمشک: 1 کیلوگرم

آب لیمو: 1 قاشق چایخوری

آب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

آموزش آشپزی مربای تمشک رژیمی

ابتدا برگ ها و ساقه های تمشک را با احتیاط جدا کرده و به مدت 15 دقیقه در ظرف آب قرار دهید تا تمیز شوند. سپس آنها را بشویید و به آرامی آب اضافی خود را ایجاد کنید.

تمشک ها را به همراه آب انگور در ظرفی بریزید و سپس کاسه را در یخچال قرار دهید. اجازه دهید این مخلوط حدود 6 تا 8 ساعت در یخچال بماند تا آب و تمشک طعم خود را بگیرد و مخلوط آب خود را از دست بدهد.

بعد از این مدت ظرف را از یخچال خارج کرده و روی اجاق قرار دهید.

در این مرحله از تهیه مربای تمشک آب را به مخلوط اضافه کنید و حرارت را مانند روش قبل زیاد کنید. وقتی مواد شروع به جوشیدن کردند، مربا را پوست بگیرید تا شفاف شود. سپس حرارت را کم کنید و حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید تا مربای تمشک غلیظ شود.

وقتی مربا به غلظت مناسب رسید، آبلیمو را به مواد اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه حرارت را خاموش کنید. بعد از خنک شدن مواد داخل قابلمه، آنها را در بطری های شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا