آشپزی

فوت و فن هلو کباب در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن هلو کبابو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هلو کبابی هنری

هلو پخته و هنر راز هلو کبابی خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت موسوی امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

هلو کباب یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که ریشه آن به شهر کرمانشاه می رسد. این غذا با روغن کرمانشاهی تهیه می شود که به مرغوبیت آن معروف است و طعمی استثنایی به هلوهای کبابی می دهد.

برای کسانی که با این غذای خاص آشنا نیستند، نام هیلو کباب ممکن است ابتدا ایده آشپزی با هلو را به ذهن متبادر کند. اما جالب است بدانید که هالو کباب در واقع نوعی کوفته است که به دلیل شکل بیرونی آن که شبیه میوه هلو است و از نظر شکل و طعم با کوفته تبریزی قابل مقایسه است نام خود را به خود اختصاص داده است.

مواد لازم برای تهیه هلو کبابی

لپه 200 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

شکر 1 قاشق غذاخوری

گوشت بدون چربی 500 گرم

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

روغن کرمانشاهی یا روغن مایع به میزان لازم

آجیل، کشمش و آلو بخارا به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

طرز پخت هلو کبابی

برای پخت کباب هلو ابتدا لپه های آبکش شده از شب قبل را در قابلمه ای با دو پیمانه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملا نرم شوند. پس از نرم شدن لپه ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شوند، سپس آنها را خرد کنید.

در مرحله بعد گوشت را دو بار جداگانه چرخ می کنیم و دوباره با لپه چرخ کرده، پیاز رنده شده، زردچوبه و کمی نمک چرخ می کنیم. این مرحله را حداقل دو بار تکرار کنید تا مخلوط چسبناک شود.

پس از آماده شدن مخلوط، کوفته های بیضی شکل درست کنید و روی آنها را با مخلوط کشمش، گردو و آلو پر کنید. سپس روغن را در تابه گرم کنید.

پس از داغ شدن روغن، کوفته ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا بپزند. کوفته ها را در قابلمه مناسبی بریزید و تا نیمه روی کوفته ها آب بریزید.

مراقب باشید اضافه کردن آب زیاد باعث باز شدن کوفته ها شود. آب باید به اندازه ای باشد که بعد از پختن کوفته ها کمی در قابلمه بماند.

بعد از اضافه کردن شکر و آبلیمو، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. در نیمه پخت، زعفران دم کرده، نمک و دارچین را اضافه کنید. کوفته های پخته شده را در ظرف سرو بچینید و روی آن را با آب باقیمانده بپوشانید و با زرشک، گردو و کشمش تزیین کنید. برای افزایش چسبندگی مواد می توانید تخم مرغ و سیب زمینی را اضافه کنید.

هلو کبابی هنری

کوفته ترش و شیرین می تواند با توجه به ذائقه افراد متفاوت باشد.

در صورت تمایل می توانید مقداری از گردو، کشمش و آلو را خیس کنید و داخل کوفته ها اضافه کنید.

هنگام طبخ این غذا از کم کردن گوشت خودداری کنید زیرا باعث آسیب به شکل کوفته می شود. اگر قصد دارید مقدار گوشت را کاهش دهید، می توانید به جای آن از سویا استفاده کنید.

همچنین به جای نخود فرنگی می توان از لپه استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا