آشپزی

فوت و فن پخت آبگوشت سنتی متنجنه در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آبگوشت سنتی متنجنهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک پخت آبگوشت سنتی

هنر و فن پخت آبگوشت سنتی منجنه راز طعم آبگوشت سنتی تنجانه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آبگوشت متجانه یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه در منطقه کرمان و رفسنجان است. آبگوشت به لطف تغذیه کاملی که ارائه می دهد، جایگاه ویژه ای در میان نخبگان آشپزی ایرانی دارد. اما آبگوشت کرمانی به عنوان یک غذای مخصوص به ویژه در مراسم مذهبی مانند عاشورا و تاسوعا تهیه می شود و به آن آبگوشت امام حسینی نیز می گویند. این غذا در شهر بم نیز شهرت دارد و به طعم بی نظیرش معروف است.

آبگوشت کرمانی تفاوت های خود را با آبگوشت های دیگر دارد و به طعم و لذت بی نظیرش معروف است. این غذا با معرفی و تهیه آبگوشت کرمانشاهی ذائقه دیگران را می پسندد.

مواد لازم برای تهیه استاک تنجانه

1 فنجان نخود

لوبیا چیتی 1 پیمانه

2 عدد پیاز

گوشت گوسفند با دم 1 کیلوگرم

روی 1 شماره

ترخون و شنبلیله و جعفری هر کدام 120 گرم

4 عدد سیب زمینی

100 گرم برگ زردآلو

100 گرم گردو

2 عدد لیمو

2 وعده پوره گوجه فرنگی

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

آموزش پخت آبگوشت سنتی تنجانه

ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا خوب پف کنند. سپس آنها را آبکش کنید. حالا یک سوم نخودها را بردارید و یکی از پیازهایی را که زودتر پوست گرفته و خرد کرده اید با نخودها له کنید تا له شوند.

در قابلمه ای مناسب پیاز دیگری را که قبل از استفاده از روغن یا روغن کنجد پوست گرفته و خرد کرده اید تفت دهید تا سبک شود. سپس فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

سپس نخود باقیمانده و لوبیا و نخود خرد شده را اضافه کنید و به اندازه کافی آب به مواد بریزید و اجازه دهید گوشت و حبوبات با حرارت ملایم بپزند. برای سرعت بخشیدن به پخت می توانید از زودپز استفاده کنید، اما پختن آن ها با حرارت کم باعث حفظ روغن و طعم بهتر می شود.

سپس گردوی آسیاب شده و سیب زمینی پوست کنده و خرد شده و همچنین برگ و سبزی زردآلو را به آب کرمان اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید و یک ساعت دیگر مواد را بپزید.

سپس پاستا را در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا روشن و رنگی شود و به همراه سبزی خرد شده به آب گوشت کرمانی اضافه کنید. در آخر تمام لیموهایی را که از قبل هسته گرفته و خیس کرده اید به همراه نمک اضافه کنید و پس از جا افتادن مایه آماده سرو است.

هنر و تکنیک پخت آبگوشت سنتی

به جای استفاده از لیمو، می توانید از پودر لیمو با دارچین استفاده کنید.

سبزیجات خشک طعم بیشتری دارند.

گردوها را بشکنید و به آبگوشت کرمانی اضافه کنید.

برای لذت بردن بیشتر از آبگوشت کرمانی به جای آن از گوشت بره استفاده کنید.

از آب لیموی تازه یا خشک استفاده کنید.

از برگ هلو نیز در برخی از دستور پخت ها استفاده می شود.

افزودن کمی پودر گوجه فرنگی لعاب را زیاد کرده و رنگ آبگوشت کرمانی را بهتر می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا