آشپزی

فوت و فن پخت آبگوشت شله در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آبگوشت شلهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک آشپزی پوسته آبگوشت

هنر و تکنیک آشپزی پوسته آبگوشت راز خوشمزه آبگوشت صدفی خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آبگوشت شیل یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که ریشه آن به شهر اصفهان می رسد. این غذا در میان سایر آشنایان سنتی این شهر کمتر شناخته شده است، اما در واقع دلیلی غنی و خوشمزه وجود دارد که به تاریخ دلگرم کننده 200 ساله بازمی گردد. تهیه این غذا بیشتر در فصل زمستان انجام می شود. آبگوشت شله در طول تاریخ به عنوان یک منبع غذایی غنی نامیده می شود، زیرا ترکیبات غذایی آن بسیار مغذی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آبگوشت شله با استفاده از گوشت و برنج محلی اصفهان درست می شود که به آن لنجون محلی نیز می گویند. این برنج با افزودن عطر و طعم زیره، طعم خاص و فوق العاده ای به غذا می دهد و از خواص مفید زیره بهره مند می شود.

غذا بخشی از فرهنگ غذایی شهر اصفهان محسوب می شود و با طبخ و چشیدن این غذا می توانید با فرهنگ و طعم محلی آشنا شوید و تنوع غذاهای خود را افزایش دهید.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت صدفی

گوشت از دنده یا گردن 150 گرم

1 فنجان برنج دانه ریز

1 عدد پیاز

زیره 2 قاشق غذاخوری

نمک 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

آموزش پخت آبگوشت صدفی

ابتدا برنج دانه ریز را چند بار زیر آب خنک بشویید تا کاملا تمیز شود. سپس نمک بزنید و مدتی کنار بگذارید تا خوب خیس بخورد. پیاز را پوست گرفته و خرد کنید سپس در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا شفاف و سبک شود. سپس گوشت را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید تا طعم پیاز به گوشت برسد.

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به مدت 2 ساعت با حرارت ملایم بپزد. برای مراحل بعدی حتما آب کافی اضافه کنید.

وقتی گوشت پخت و استخوان آن جدا شد، آن را با آب گوشت در قابلمه برگردانید و برنج خیس خورده و نمک را اضافه کنید. روی اجاق بگذارید و اجازه دهید برنج بپزد و با آب گوشت نرم شود و هر از گاهی هم بزنید تا به ته نچسبد.

وقتی آب گوشت کم شد و برنج پخته و نرم شد، زیره را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. وقتی گوشت تمام شد از روی حرارت بردارید و مواد را با چرخ گوشت چرخ کنید. بعد از آن غذا آماده و آماده سرو است.

هنر و تکنیک آشپزی پوسته آبگوشت

گوشت گاو نیز به عنوان یک گزینه معتبر برای این غذا استفاده می شود.

فراموش نکنید که در طول فرآیند پخت، طعم غذا را بررسی کنید، ممکن است به نمک بیشتری نیاز داشته باشد.

اگر در حین افزودن برنج متوجه شدید که مقداری آب در گوشت وجود دارد، می توانید مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

هرگز برای افزودن به این غذا از آب سرد استفاده نکنید.

در برخی از دستورها، نخود را نیز به عنوان ماده اصلی اضافه می کنند و در انتها با مواد دیگر مخلوط می کنند.

برای تزیین به میزان لازم از دارچین و زیره استفاده کنید و ظرف را با نان تازه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا