آشپزی

فوت و فن پخت آش یخ تبریزی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت آش یخ تبریزیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک تهیه بستنی تبریزی

هنر پخت یخ آش تبریزی راز طعم شگفت انگیز بستنی خانگی تبریزی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

همیشه در طول سال از غذاها استفاده نمی شود و برخی از غذاها غذاهای مخصوص فصول خاصی هستند. سوپ یخ معمولاً در فصل تابستان در مناطقی مانند آذربایجان و تبریز تهیه می شود. این غذا به عنوان پیش غذا، نهار و شام قابل استفاده است و تهیه آن بسیار ساده و آسان است. مواد به کار رفته در تهیه بستنی نیز تازه و مقرون به صرفه است. اطلاعات ما نشان می دهد که افراد در فهرست غذایی خود غذاهای متنوعی مانند سوپ اوماج، دویماج، ماست و مواردی از این قبیل دارند که اغلب با فصل سرما همراه است. اما توصیه می شود در فصل تابستان و پاییز به دلیل وجود یخ در این غذا از خوردن سوپ سرد خودداری شود و در فصول سردتر از آن استفاده نشود.

مواد لازم برای تهیه سوپ سرد تبریزی

سبزیجات (تره فرنگی، جعفری، ترخون، گشنیز، برگ چغندر): 2/3 فنجان فرانسوی

برنج: 100 گرم

سیر: 2 حبه

نمک و فلفل: به میزان لازم

ماست (ترجیحا ترش): 500 گرم

یخ: به میزان لازم

آموزش آشپزی بستنی تبریزی

در مرحله اول تهیه آش تبریزی، برنج را در آب داغ با کمی نمک خیس کنید و اجازه دهید برنج حدود 3 ساعت در آب خیس بخورد. سپس در قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و سبزیجات خرد شده را سرخ کنید. اگر طعم خامی را در سبزیجات احساس می کنید، باید به خاطر داشته باشید که این موضوع بر طعم بستنی تأثیر منفی می گذارد.

سیر را رنده یا ریز خرد می کنیم و به سبزیجات اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم تا عطر سیر به مشام برسد. همچنین نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و یک لیتر آب داغ به آنها اضافه کنید. وقتی آب قابلمه به جوش آمد حرارت را کم کنید تا برنج و سبزیجات با هم بپزند.

در حین پختن سوپ، چند بار هم بزنید تا نچسبد و وقتی سوپ به غلظت شیر ​​برنج رسید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ از روی حرارت کم شود.

سوپ را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. هنگام سرو، ماست را با سوپ مخلوط کرده و تکه های یخ را به سوپ اضافه کنید. سپس با برگ های سبز تازه تزئین کنید و ظرف را سر میز سرو کنید.

تکنیک تهیه بستنی تبریزی

شما می توانید از هر سبزی شناخته شده ای که در دسترس شماست یا از سبزیجات خانه خود استفاده کنید. همچنین اگر سبزی خشک دارید، می توانید از آنها نیز استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که این تغییر ممکن است طعم نهایی سوپ را تحت تاثیر قرار دهد.

می توانید ماست را هم پس از پخت و سرد شدن به سوپ اضافه کنید و هم می توانید هنگام سرو به میزان دلخواه ماست را انتخاب کنید.

بستنی یک غذای کم کالری است و برای افرادی که رژیم لاغری دارند گزینه بسیار خوبی است. برای گیاهخواران نیز گزینه مناسبی محسوب می شود. ترکیب برنج و سبزیجات معطر، سوپ یخ را به یک غذای سالم و خوشمزه تبدیل می کند.

در مورد تزیین سوپ سرد نیز می توانید از گردو و پیاز داغ شده استفاده کنید تا طعم و ظاهر سوپ تازه و جذاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا