آشپزی

فوت و فن پخت خورشت خلال کرمانشاهی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت خورشت خلال کرمانشاهیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر و تکنیک درست کردن خورش کرمانشاهی

هنر و فن پخت خورش کرمانشاهی راز خورش خوشمزه در کرمانشاه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای تهیه خورش چلو کرمانشاهی عمدتاً از موادی مانند زرشک، دارچین، لیمو عمانی و گلاب استفاده می شود که علاوه بر طعم مطبوع و عطری فوق العاده، این خورش را می سازد. در کرمانشاه این خورش را با روغن حیوانی تهیه می کنند اما در مناطق دیگر از روغن معمولی یا کره استفاده می کنند. این خورش را معمولا با گوشت های آب پز از جمله گوشت گوسفند و گوساله درست می کنند، اما می توانید آن را با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون یا حتی بدون گوشت به صورت کاملا گیاهی درست کنید. با مقادیر این دستور خورش کرمانشاهی 4 نفره درست کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش

2 عدد پیاز متوسط

2 عدد لیمو عمانی

گلاب 4 گرم غذا

گوشت را 400 گرم خورش دهید

250 گرم خلال بادام بزرگ

زرشک سیاه یا قرمز 100 گرم

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

۱ عدد چوب دارچین

روغن مایع به مقدار لازم است

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش پخت خورش

برای تهیه خورش ورقه ای کرمانشاهی ابتدا پیازها را خلال کرده و خلالی کنید سپس در قابلمه ای با روغن مایع داغ کنید. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا زردچوبه خوب مخلوط شود. سپس گوشت را چرخ کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و با پیاز تفت می دهیم تا گوشت سرخ شود.

پس از تفت دادن گوشت، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رب گوجه فرنگی سرخ شده و طعم خامی آن گرفته شود. سپس چوب دارچین و آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. حرارت را کم کنید و گوشت را بپزید.

در نیمه پخت گوشت، بادام خلال شده را در آب خیس کرده و زعفران دم کرده را به خورش اضافه کنید. همچنین لیموها را با چنگال سوراخ کرده و در آب قرار دهید تا تلخی آنها کم شود. در نهایت با اضافه کردن گلاب، لیمو عمانی، نمک و فلفل، خورش را با طعم دلخواه خود تنظیم کنید.

در آخر زرشک را که با کمی آب خیس کرده اید و در تابه با کمی روغن تفت داده اید به خورش اضافه کنید و مخلوط کنید. خورش کرمانشاهی آماده است و می توانید آن را با برنج سرو کنید.

آموزش پخت خورش مرغ

برای گرفتن بهترین طعم طلق معمولا از گوشت تازه گوسفندی استفاده می شود. در صورت ممنوعیت مصرف گوشت قرمز می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت های سفید مانند مرغ یا بوقلمون استفاده کنید.

برای اجرای این تغییر می توانید گوشت خورش را از مواد لازم در دستور حذف کنید و در عوض 600 تا 800 گرم گوشت مرغ یا بوقلمون را به دستور اضافه کنید. روش پخت خورش تغییر نمی کند و فقط زمان پخت با مرغ سریعتر می شود.

هنر و فن پخت خورش طلق

برای تهیه این خورش معمولا از زرشک سیاه استفاده می شود اما اگر به آن دسترسی ندارید می توانید از زرشک قرمز هم استفاده کنید.

برای رسیدن به رنگ تیره خورش بهتر است به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید.

هنگام تهیه خورش نیازی به استفاده از ماکارونی زیاد نیست.

برای بهتر شدن طعم و عطر اصلی خورش، توصیه می شود برش ها را با گلاب خیس کنید.

برای رسیدن به ضخامت کامل خورش توصیه می شود مقدار آب مصرفی را کاهش دهید.

استفاده از گوشت گوسفندی برای تهیه این خورش بهترین گزینه است اما در صورت تمایل می توانید از گوشت گاو نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید طعم روغن حیوانی خورش بیشتر شود، می توانید زرشک را در روغن حیوانی سرخ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا