آشپزی

فوت و فن پخت خورشت داوود پاشا در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت خورشت داوود پاشاو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک پخت هورش داود پاشا

هنر و فن خورش داود پاشا راز هورست خانگی خوشمزه داود پاشا در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مانجا داود پاشا یکی از پرطرفدارترین مانجاهای ترکی نیز در ایران بسیار پرطرفدار است. این خورش شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد که شاید به دلیل تقارن ظاهری و همچنین تشابه مواد مصرفی در هر دو کشور باشد.

ضمن اینکه خورش داود پاشا جدای از ظاهرش، ویژگی های مشابه خورش گوش قلقلی فسنجان را دارد. این خورش لذیذ از گوشت چرخ کرده، پیاز، نعناع و انار تشکیل شده و طعم بی نظیری ملایم یا ترش دارد.

مواد لازم برای تهیه خورش داود پاشا

گوشت چرخ کرده 600 گرم

2 عدد پیاز متوسط

رب انار 2 قاشق غذاخوری

پودر نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش آشپزی داوود پاشا

ابتدا پیاز را در یک کاسه بزرگ رنده کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به مقدار لازم نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید.

مواد را مانند سس باربیکیو صاف شده با دقت مخلوط می کنیم تا یکدست و یکدست شوند. پس از این مرحله، مخلوط پیاز و گوشت را به شکل گلوله های کوچک به اندازه گردو بغلتانید. سپس این کوفته ها را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید. قابلمه مناسبی را روی اجاق قرار دهید و داخل آن روغن بریزید و حرارت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از شفاف شدن پیاز، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه با هم مخلوط شوند. سپس جوجن خشک را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا جوجن خشک نرم شود سپس کوفته قلقلی را اضافه کنید.

کوفته های سنگریزه ای را با احتیاط سرخ کنید تا تمام قسمت های آن سرخ شود. بعد از سرخ شدن کوفته ها، یک یا دو پیمانه آب جوش روی رب انار بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود. سپس به قابلمه اضافه کنید.

مواد را خوب تفت دهید تا رب انار به خوبی با خورش مخلوط شود. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید آب اضافی خورش با حرارت ملایم تبخیر شود و روغن آن خارج شود. در این مرحله خورش را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل اضافه کنید.

بعد از آماده شدن خورش آن را با برنج سرو کنید. توجه داشته باشید که خورش داود پاشا به صورت ملس سرو می شود. اگر رب انار شما ترش است، می توانید با افزودن کمی شکر طعم آن را متعادل کنید.

تکنیک پخت هورش داود پاشا

خورش داوود پاشا را معمولا با گوشت قرمز درست می کنند، اما اگر در مصرف گوشت قرمز محدودیت دارید، می توانید به جای 600 گرم گوشت چرخ کرده، از 600 تا 800 گرم مرغ برای تهیه این خورش استفاده کنید.

دو روش مختلف برای استفاده از مرغ در این خورش وجود دارد. رژیم اول شامل استفاده از تکه های مرغ و رژیم دوم شامل استفاده از مرغ چرخ شده است. توصیه ما استفاده از مرغ چرخ کرده برای زیباتر شدن خورش است.

در این روش دستور غذا تغییر نمی کند و فقط از مرغ چرخ کرده استفاده می شود. اگر این روش را انتخاب می کنید، توصیه می شود از سینه مرغ استفاده کنید. زیرا سینه مرغ بافت سفت و گوشتی دارد و به راحتی آسیاب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا