آشپزی

فوت و فن پخت نان خامه ای در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن پخت نان خامه ایو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر پخت نان کاستارد

هنر پخت نان خامه ای و راز خوشمزه نان خامه ای خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

هر چیزی که در یک دسر خامه ای یا یک شیرینی خوشمزه به دنبال آن هستید، می توانید آن را در شیرینی پف دار فرانسوی جذاب پیدا کنید. این شیرینی کوچولو سابقه ای فرهنگی و ماجراجویانه دارد و از ایتالیا به سراسر جهان سفر کرده و خاطرات خوب و خوشی را برای طرفداران خود به ارمغان آورده است.

مهاجرت همواره بر انتقال علم، دانش، هنر و اندیشه تأثیرگذار بوده است. در زمان سلطنت کاترین دو مدیچی، از خانواده مدیچی ایتالیایی، سرآشپز دربار این خمیر ابتکاری را در سال 1547 اختراع کرد و از آن برای مراسم عروسی خود با هانری دوم پادشاه فرانسه استفاده کرد. از آن زمان به فرانسه معرفی شد و به “پاف آتا” معروف است.

دستور پخت پف خامه در قرن هفدهم در اروپا تغییر کرد. سرانجام، در قرن هجدهم، آنتونی کرم دستوری را ارائه کرد که هنوز هم برای تهیه کره آتا استفاده می شود. خامه را به خمیر اضافه کنید.

پس از اروپا، پفک آتا از آمریکا در حدود سال 1851 گسترش یافت و ایالت ویسکانسین به عنوان یک تجربه مرجع در شیرینی‌پزی در تهیه پفک آتا شناخته شد.

بنابراین می توان گفت پاف آتا از ایتالیا سرچشمه گرفته و به اقصی نقاط جهان برده شده و در هر کشور به ترتیب و الگوهای متفاوتی شکل گرفته است. این شیرینی در سراسر جهان با طعم‌ها و انواع مختلف محبوب است و به ویژه در فرانسه دوم ژانویه به عنوان روز ملی پاف آتا جشن گرفته می‌شود.

مواد لازم برای تهیه نان خامه ای خانگی

نصف فنجان آب یا 120 میلی لیتر

50 گرم کره

شکر 1 قاشق غذاخوری

نمک 1 پنس

آرد نصف لیوان یا 70 گرم

2 عدد تخم مرغ متوسط

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نصف قاشق چایخوری وانیل

خامه قنادی 250 گرم

روش پخت نان کاسترد

برای تهیه نان کاستارد ابتدا آب و کره را به همراه نمک و شکر در قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هم بزنید تا شکر و کره حل شود.

وقتی کره دور تابه شروع به حباب زدن کرد، آرد را اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت دو دقیقه هم بزنید تا خمیر خوب مخلوط شود. سپس از روی حرارت بردارید.

خمیر را در ظرف دیگری بریزید و به آرامی خنک کنید. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل و جوش شیرین اضافه کرده و یک دقیقه با همزن برقی هم بزنید.

پس از مخلوط شدن مواد، وقتی کاملا مخلوط شدند و خمیر نرمی به دست آمد، آن را در کیسه ای ریخته و روی سینی فریزر پوشانده شده با کاغذ روغنی قرار دهید. سپس خمیر را با کیسه کاغذی به شکل های دلخواه روی سینی فر بریزید.

برای پخت، فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه گرم کنید و سینی را در آن قرار دهید.

بعد از بیست دقیقه ظرف را از فر خارج کنید و نیم ساعت بگذارید خنک شود. در این مدت خامه قنادی را در ظرفی ریخته و با همزن به مدت 10 دقیقه هم می زنیم تا حالت و حجم پیدا کند.

وقتی کیک ها خنک شدند، کیک ها را با سوراخ باز کنید و با استفاده از ماسک ماساژ داده شده، آنها را با خامه پر کنید. سپس به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

حالا نان رول های خامه ای خوشمزه آماده است. آنها را در بشقاب سرو بچینید و از این دسر خانگی برای پذیرایی از مهمانان یا شادی خود و خانواده تان لذت ببرید.

هنر پخت نان کاسترد خانگی

بعد از اینکه خمیر را داخل قیف ریختید و با وردنه شکل دادید، دست ها را در آب نمک فرو کنید و با انگشتان خیس لبه های خمیری را که در تابه گذاشته اید فشار دهید تا لبه ها و این قسمت از خمیر خارج شود. در حین پخت خمیر را بسوزانید.

در طول فرآیند مخلوط کردن، هنگام اضافه کردن وانیل، مطمئن شوید که کاسه تمیز باشد تا بوی زنبور تخم‌مرغ‌ها نگیرد.

برای جلوگیری از بالا آمدن شیرینی پف دار، می توانید فر را از 5 دقیقه اول پخت با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید و سپس حدود 20 دقیقه روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا خوب پخته شود.

هنگام درست کردن کاستارد، در فر را باز نکنید، مخصوصاً زمانی که در فر بالا می‌آید، زیرا باعث می‌شود خمیر ناخواسته پف کند.

وقتی از فر خارج شد، کرم فریشه باید کاملاً طلایی و ترد باشد و خوب پخته شود. در غیر این صورت ممکن است داخل خمیر باقی بماند.

اگر قرقره در دسترس نیست، می توانید این کار را بدون قرقره یا با استفاده از یک قرقره معمولی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا