آشپزی

فوت و فن کباب کوبیده در فر در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کباب کوبیده در فرو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت در فر

پخت در فر راز طعم گوشت کبابی در فر خوش طعم و لذیذ سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کباب به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی ایرانی با انواع مختلفی مانند کباب کوبیده، کباب چنجه و کباب برگ شناخته می شود که هر کدام طعمی منحصر به فرد دارند و با عطر و بوی فوق العاده خود شناخته می شوند.

پختن کباب مخصوصا کباب کوبیده برای بسیاری از ما آشناست. این غذا اغلب در خارج از منزل به عنوان پیک نیک یا در حیاط و بالکن خانه ها تهیه می شود و یکی از غذاهای ایده آل برای خوردن در کنار خانواده و دوستان به حساب می آید. کباب کوبیده با گوجه کبابی یک غذای ساده و عالی برای سرو در مهمانی ها و مجالس است.

اما پخت کباب به دانش و فنون خاصی نیاز دارد که قبل از پختن باید با آن آشنا باشید. در آپارتمان نشینی، گزینه های کباب کردن و استفاده از زغال برای برخی محدود است. در این مطلب روش پخت کباب چکشی در فر را که نیازی به گریل و ذغال و دود ندارد را ارائه می دهیم.

این روش برای آپارتمان نشینان و کسانی که به کباب پزهای فضای باز اعتماد ندارند بسیار مناسب است. پخت کباب در فر نیز نیازمند رعایت نکات خاصی است که در این مطلب به شما آموزش داده می شود. بیایید با آموزش پخت کباب کوبیده در فر، روش جدیدی را برای تهیه این غذای خوشمزه امتحان کنیم.

محصولات لازم برای تهیه شورمه در فر

گوشت گوسفند 400 گرم

3 عدد پیاز متوسط

دمبا 100 گرم

2 قاشق غذاخوری زعفران پخته شده

50 گرم کره

نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز پخت کباب در فر

اولین قدم برای تهیه کباب کوبیده این است که پیاز را در ظرفی رنده کنید و سپس آب آن را بردارید و کنار بگذارید. برای این کار می توانید پیاز رنده شده را در یک دستمال تمیز بریزید و آب آن را بگیرید. اما بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن کباب در هنگام پخت در فر مقداری آب پیاز داخل مخلوط بگذارید.

سپس گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و مواد را با دقت مخلوط کنید و نمک و فلفل و زعفران پخته شده را اضافه کنید.

گوشت را در فر خوب ورز دهید تا مواد خوب مخلوط شوند. سپس مخلوط را در ظرف محکمی بریزید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا گوشت کمی استراحت کند.

سپس فویل آلومینیومی را روی سطح سینی فر قرار دهید و روی آن را با روغن چرب کنید.

گوشت را در سینی فر پهن می کنیم و به شکل دلخواه برش می دهیم و با دست شکل می دهیم. به کمک انگشتان می توان روی آن شیارهایی از کباب کوبیده ایجاد کرد.

سیخ ها را با برس کره آب شده بمالید.

فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و سپس سینی را داخل آن قرار دهید. سیخ ها را به مدت 20 دقیقه بپزید.

در نیمه پخت سیخ ها را برگردانید تا از همه طرف خوب بپزند. برای جلوگیری از خشک شدن سیخ ها می توانید روی آنها را با مخلوط زعفران پخته شده و کره بپوشانید.

سیخ های آماده را می توانید با برنج زعفرانی یا روی لواش سرو کنید و با کمی سماق تزئین کنید و از طعم مطبوع سیخ های فر لذت ببرید.

طرز پخت در فر

برای افزودن گوجه فرنگی به سیخ ها هنگام پخت در فر، چند عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کرده و کنار سیخ ها را به سمت بالا قرار دهید تا آب گوجه فرنگی روی سیخ ها نریزد. برای افزودن گوجه‌فرنگی‌های کوچک‌تر، آن‌ها را روی آن چیده و روی سینی فر قرار دهید. اگر می خواهید گوجه فرنگی ها خیلی نرم نباشند، می توانید آن ها را تا نیمه پخت به فر اضافه کنید.

استفاده از دنبه برای قیمه کباب توصیه می شود، بهتر است دنبه را از قبل چرخ کرده و با گوشت مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

برای تهیه گوشت کباب استفاده از گوشت گوسفندی یا ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله مناسب است.

برای ایجاد طعم دودی در کباب کوبیده، کافی است یک تکه کوچک زغال چوب را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. سپس ذغال های داغ را در فر کنار سیخ ها قرار دهید و روغن بپاشید تا دود شود و طعم دودی به سیخ ها بدهد.

برای جلوگیری از افتادن گوشت از سیخ هنگام پخت سیخ در فر، توصیه می شود زرده تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید.

برای پخت یکنواخت کباب در فر، استفاده از حرارت کم و زیاد فر مفید است. اگر فر شما این ویژگی را ندارد، زمان پخت سیخ ها را از وسط نصف کنید.

می توانید سیخ ها را با سیخ های فلزی یا چوبی کوچک به سیخ بکشید و روی سینی فر بچینید. هر سیخ کوچک حدود 50 گرم و برای بزرگترها 150 گرم گوشت نیاز دارد. برای جلوگیری از چسبیدن گوشت به دست، یک کاسه آب در نزدیکی آن قرار دهید.

افزودن سبزیجات خرد شده مانند جعفری یا گشنیز به گوشت چرخ کرده کباب طعم آن را غنی تر می کند. در صورت تمایل می توانید مقداری از این سبزیجات را به گوشت اضافه کنید.

برای زیبایی بیشتر کباب کوبیده استفاده از برگ ریحان و پیاز حلقه ای برای تزیین و فلفل بوداده برای طعم بهتر استفاده شود.

در نظر داشته باشید کباب کوبیده بعد از پختن در فر جمع می شود، پس آن را کمی بزرگتر از حد دلخواه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا