آشپزی

فوت و فن کوکو رشته ای در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کوکو رشته ایو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تکنیک کاکائو نخی

هنر رشته کاکائو و راز خوشمزه شدن نخ نارگیل و داخلی ج سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کاکائو یکی از پرطرفدارترین انواع کاکائو در آشپزی ایرانی است که شبیه کاکائو سیب زمینی است. نام این غذا از شکل خاص سیب زمینی هایی است که به رشته های بسیار نازک و بلند بریده می شوند.

مواد لازم برای تهیه کاکائو سفت

3 عدد تخم مرغ

آرد سفید به میزان لازم

روغن مایع به مقدار لازم

2 عدد سیب زمینی بزرگ

پنیر پیتزا رنده شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

اگر می‌خواهید کیک شما شیک‌تر و شادتر به نظر برسد، می‌توانید سبزی‌های معطری مانند جعفری و گشنیز، تازه و خشک به آن اضافه کنید.

روش تهیه کاکائو سفت

برای پختن نارگیل سفت، ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته، آبکش کرده و با نخ یا رنده درشت رنده کنید و کنار بگذارید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید، نمک و فلفل بزنید و به ظرفی منتقل کنید.

یک چهارم فنجان آب به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آرد را کم کم اضافه کنید و مراقب باشید که خمیر گلوله نشود. مقدار آرد باید به اندازه ای باشد که خمیر کاکائو خیلی سفت نشود و کمی نرم بماند. در مرحله بعد پنیر پیتزا رنده شده را به مخلوط اضافه کنید.

در آخر سیب زمینی های رنده شده را به مخلوط اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند. تابه ای را روی اجاق گاز داغ کنید و روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود. قسمتی از مخلوط را داخل روغن بریزید و با کاردک به شکل دلخواه در بیایید. می توانید رول ها را صاف کنید تا یک دایره تشکیل شود. بعد از سرخ شدن یک طرف آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

نودل نارگیل پخته شده را در بشقاب چیده و با گوجه فرنگی، خیار شور یا سس گوجه فرنگی تزئین کرده و با نان تازه سرو می شود.

تکنیک های کوکو سیب زمینی

برای تهیه کاکائو که هم ترد و هم پف دار باشد، اولین قدم این است که تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس به مخلوط کاکائو اضافه کنید.

برای افزایش حجم کاکائو، نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید سیر یا پودر سیر را به دستور اضافه کنید یا آن را حذف کنید.

برای تقویت طعم نارگیل سیب زمینی، توصیه می شود جعفری، پودر ریحان، نعناع خشک، آویشن خشک یا پیازچه تازه خرد شده را به مخلوط اضافه کنید.

استفاده از زعفران آب پز برای رنگ زیبا به نارگیل سیب زمینی توصیه می شود. کمی از آن را به مواد اضافه کنید تا طعم و رنگ کوکو بهتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا