آشپزی

فوت و فن کیک عسلی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کیک عسلیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پای کیک عسلی و پنکه

پای کیک عسلی و پنکه و راز خوشمزه کیک عسلی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آشنایی با کیک مدویک که با نام کیک عسلی روسی نیز شناخته می شود، تجربه ای لذیذ و اصیل در فرهنگ آذربایجان است و برای هر مناسبتی از جمله جشن ها و تعطیلات، گزینه ای استثنایی محسوب می شود. این دسر خوشمزه از لایه هایی از بیسکویت ترد و خامه نرم تشکیل شده است که طعمی خاص و مطبوع ارائه می دهد.

کیک عسلی که با نام روسی مدویک نیز شناخته می شود، با ویژگی های منحصر به فرد و طعم خیره کننده خود به عنوان یکی از محبوب ترین شیرینی های روسیه مورد توجه قرار گرفته است. این دسر که از بیسکویت‌های ترد و خامه‌ای غنی تهیه می‌شود، طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

کیک عسلی روسی با ترکیب رویه‌های بیسکویتی ترد و خامه‌ای در بین آن‌ها، به یک انتخاب شیک و مطلوب برای سرو در مهمانی‌ها، شام‌های دوستانه و جشن‌هایی مانند تولد و سالگرد ازدواج تبدیل شده است.

مواد لازم برای پخت کیک عسلی

عسل 4 قاشق غذاخوری

شیر 2 قاشق غذاخوری

50 گرم کره

دو عدد تخم مرغ بزرگ

آرد پخت 3 پیمانه

جوش شیرین 1 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

آجیل، نصف فنجان

مواد لازم برای تهیه خامه و شهد

نصف لیوان آب

شکر نصف فنجان است

یک فنجان پودر قند

250 میلی لیتر خامه فرم گرفته

طرز تهیه کیک عسلی

ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و شکر و عسل و شیر را داخل آن می ریزیم سپس حرارت می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را در مخلوط کن بریزید و سریع هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود. سپس مخلوط خنک شده را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا یکدست شود.

وقتی مواد کاملا مخلوط شدند، جوش شیرین را اضافه کنید و هم بزنید تا پودری در مخلوط باقی نماند.

حالا یک لیسک خشک بردارید و به تدریج یک لیوان آرد را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید و پس از یکدست شدن مخلوط، یک فنجان آرد بعدی را اضافه کنید.

پس از اضافه کردن آرد به مقدار کافی، خمیر را به آرامی ورز دهید تا خمیری نرم اما چسبنده به دست آید. هنگام اضافه کردن آرد مراقب باشید زیاد استفاده نشود وگرنه خمیر سفت و خشک می شود.

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. سطح کار را با آرد آماده کنید و خمیر را به 10 قسمت تقسیم کنید. هر تکه از خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و با وردنه به طور یکنواخت پهن کنید.

از این خمیرها با قالب یا کاتر دایره های مساوی درست کنید و در سینی فر بچینید.

خمیر اضافی را ذخیره کنید زیرا در مراحل بعدی استفاده می شود.

بعد از آماده شدن و چیدن همه دایره ها، آنها را به فر منتقل کنید تا بپزند و بعد از پخت اجازه دهید خنک شوند.

خمیرهای اضافی را در فر قرار دهید و بگذارید به مدت 8 دقیقه کاملا بپزند.

طرز تهیه خامه کیک شهد و عسل

قابلمه ای را انتخاب کنید و شکر و آب را داخل آن بریزید سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مخلوط به جوش بیاید و شکر کاملا در آب حل شود. وقتی شربت به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

پس از پخت، تکه های خمیر را به همراه گردو در آسیاب بریزید و صبر کنید تا پودری یکدست و یکدست شود.

برای تهیه خامه مخصوص کیک عسلی روسی، خامه قنادی را خوب مخلوط کنید سپس پودر شکر و خامه ترش را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. خامه تمام شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

ظرف مورد نظر را آماده کرده و لایه اول خمیر پخته شده را کف آن قرار دهید. روی این لایه با کاردک کمی از شربت آماده شده بمالید. سپس یک لایه نازک از خامه را روی آن اضافه کنید. این کار را تکرار کنید و لایه های متوالی خمیر و خامه را اضافه کنید تا به لایه نهایی برسید.

تمام سطح و اطراف کیک را با خامه باقی مانده بپوشانید.

در مرحله آخر پودر گردو را روی سطح و اطراف کیک بپاشید و دقت کنید که خوب به خامه بچسبد.

پای کیک عسلی و پنکه

برای از بین بردن بوی نامطبوع تخم مرغ در دستور پخت کیک و شیرینی، توصیه می شود کمی عصاره وانیل به مخلوط مواد اضافه کنید تا بوی تخم مرغ خنثی شود.

هنگام تهیه شربت، افزودن گلاب می تواند طعم شربت را افزایش دهد.

برای کیک های مدویک، تعداد لایه ها متفاوت است و معمولاً بین 4 تا 8 لایه است، اما بسته به ترجیح شخصی، تعداد لایه ها را می توان به کمتر یا بیشتر تنظیم کرد. تهیه این کیک به زمان و دقت زیادی نیاز دارد، اما طعم بی نظیر آن ارزش هر ثانیه صرف شده را دارد و تجربه طعم آن شگفت انگیز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا