سبک زندگی

مهمترین خواص انجیر در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص انجیر

انجیر که به عنوان یکی از میوه های پرطرفدار فصل گرم تابستان شناخته می شود دارای خواص درمانی بی شمار و چشمگیری است.برای آشنایی بیشتر با فواید و مضرات انجیر در ادامه مطلب تو چی هستی همراه باشید

فواید و خواص انجیر

کاهش کلسترول خون

انجیر یکی از میوه هایی است که حاوی مقادیر بسیار بالایی فیبر است و به همین دلیل می تواند کلسترول موجود در دستگاه گوارش را تمیز و از بین ببرد که به نوبه خود باعث کاهش کلسترول در بدن می شود.

درمان یبوست با انجیر

همانطور که در بالا گفتیم انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر است و به همین دلیل به عنوان یکی از قوی ترین ملین های طبیعی در طب سنتی شناخته می شود که می تواند به راحتی حرکات روده را بهبود بخشد و به درمان و پیشگیری از یبوست کمک کند. کسانی که یبوست دائمی دارند باید انجیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند، برای درمان یا پیشگیری از یبوست کافی است هر شب چند عدد انجیر را در آب خیس کنید سپس با کمی عسل مخلوط کرده و بخورید.

درمان ریزش مو

یکی دیگر از ویژگی های جالب انجیر این است که می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.انجیر به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان های قوی می تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.ریزش مو اتفاق می افتد.

فشار خون پایین

از آنجایی که انجیر حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر این، انجیر تازه حاوی مقدار زیادی فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که برای تنظیم فشار خون مفید است.

کاهش وزن و لاغری

انجیر خشک به دلیل کالری بالایی که دارد در صورت عدم مصرف صحیح باعث چاقی می شود البته اگر از انجیر تازه یا خشک در یک رژیم غذایی مناسب و صحیح استفاده شود به دلیل فیبر فراوان می تواند به کاهش وزن و کاهش وزن کمک کند. فیبر موجود در انجیر پرخوری را کاهش می دهد.

سلامت چشم با انجیر

انجیر علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین A است حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی نیز می باشد و به همین دلیل می تواند به بهبود بینایی کمک کند. علاوه بر این، مصرف انجیر ممکن است خطر ابتلا به بیماری های شایع چشم مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی دیگر از خواص کمتر شناخته شده انجیر این است که می تواند استخوان های بدن را تقویت کند. انجیر به دلیل داشتن کلسیم و فسفر می تواند استخوان های بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان را کاهش دهد.

افزایش قدرت جنسی مردان

در طب سنتی انجیر به عنوان یکی از میوه های مفید برای باروری مردان شناخته می شود. علاوه بر این، مصرف انجیر به عنوان یک مکمل جنسی عمل می کند و می تواند به درمان ناتوانی جنسی مردان کمک کند. کسانی که از اختلال نعوظ رنج می برند می توانند انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند. برای تقویت قوای جنسی و افزایش قدرت باروری مردان توصیه می شود انجیر را در شیر خیس کنید تا کاملا نرم شود سپس مصرف کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله 👈 را پیشنهاد می کنیم خواص انجیر برای مردان ادامه مطلب

سلامت دستگاه گوارش

همانطور که قبلا ذکر شد، محتوای بالای فیبر در انجیر می تواند سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود بخشد. البته فراموش نکنید که مصرف انجیر باید در حد متوسط ​​باشد، در غیر این صورت می تواند اثر معکوس داشته باشد و به دستگاه گوارش آسیب برساند. انجیر برای کسانی که از اختلالات گوارشی رنج می برند عالی است و می تواند هضم را بهبود بخشد. علاوه بر این، انجیر برای پاکسازی و سم زدایی روده بسیار مفید است که خطر ابتلا به انواع سرطان را نیز کاهش می دهد.

از دست دادن انجیر

مصرف زیاد انجیر

همانطور که در بالا ذکر شد، انجیر دارای فیبر زیادی است که می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. البته اگر انجیر بیش از حد مصرف شود، این فیبر بالا می تواند مشکلاتی را در دستگاه گوارش ایجاد کند که از مهمترین آنها دل درد و اسهال است.

ویتامین K و نکات مهم در مصرف انجیر

انجیر به دلیل محتوای غنی ویتامین K از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ویتامین K یکی از عوامل مهم در فرآیند انعقاد خون است که نقش مهمی در جلوگیری از خونریزی دارد. انجیر خشک و تازه منابع قابل توجهی از این ویتامین مهم هستند. اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کنید، تنظیم میزان ویتامین K مصرفی در طول روز طبق توصیه پزشک بسیار مهم است.

حساسیت به انجیر

انجیر به عنوان عضوی از خانواده توت ها می تواند در افرادی که به سایر اعضای این خانواده حساسیت دارند واکنش ناخوشایندی ایجاد کند. اگر به میوه های دیگر این خانواده مانند جک فروت، توت آمریکایی یا سیب شکری حساس هستید، ممکن است به انجیر نیز حساس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا