فناوری و تکنولوژی

همستر کامبت یک بازی است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

ابوالفضل صادق با اشاره به اینکه «همستر کامبت» از منظر بازی سازان در دسته بازی ها قرار نمی گیرد، گفت: البته طراحان این بازی سعی کرده اند تا همستر کامبت را تا حدودی شبیه به بازی های Idol Clicker (نوعی بازی) کنند. بازی ویدیویی طراحی شده برای یک گروه خاص). اما از آنجایی که تقریباً هیچ گیم پلی دیگری به جز ضربه زدن وجود ندارد، واقعاً نمی توان آن را یک بازی نامید.

به گزارش سرگرمی روز، وی تاکید کرد: می توان آن را اپلیکیشنی دانست که سعی شده اقتصاد بازی روی آن اعمال شود. با توجه به اینکه کاربر احساس می کند چیزی به دستش می رسد، به فضای خود باز می گردد و نرخ بازگشت بازیکنان به بازی از این طریق افزایش می یابد. اقتصاد بازی کاربر را وادار می کند تا به بازی بچسبد، همانطور که در همستر کمبت ضربه زدن یا ارتقاء کارت ها این فضا را ایجاد کرد.

بازی موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

این بازی ساز درباره ویژگی های مورد نیاز بازی های موبایلی توضیح داد: بازی ها باید دارای گیم پلی یا گیم پلی جذاب، داستان و موضوع (ژانر) باشند تا بازیکن در یک پروسه از پیش تعیین شده بازی کند و با گرفتن جایزه مراحل مختلف را طی کند که از آن عبور می کند و یک عمل معمولی انجام دهید تا نام بازی روی آن قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی های رایانه ای سازمان نصر ایران تاکید کرد: بازی باید بتواند انسان را سرگرم کند اما همستر کامبت بیشتر جنبه مالی دارد و حتی اگر اسم آن را بازی بگذاریم همستر کامبت خواهد بود. در دسته بازی برای کسب درآمد قرار بگیرید. یعنی فرد به دنبال تفریح ​​نیست و فقط برای کسب درآمد بازی می کند. البته بازی های Play to Earn هم هستند که جنبه سرگرمی هم دارند.

تقویت جنبه درآمدزایی بازی ها

وی با اشاره به اینکه استفاده از بازی های Play to Earn طی چند سال گذشته افزایش یافته است، گفت: بازیکنان به سمتی رفته اند که مجانی بازی نکنند و در نهایت چیزی کسب کنند. این مشکل گریبان بازار را هم گرفته است و شاهد بازی هایی در پرفروش ترین های بازار هستیم که پاداش های متفاوت و زیادی را برای بازیکنان در نظر می گیرند تا فردی فکر نکند که با بازی وقت خود را تلف می کند.

رئیس کمیته نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران ادامه داد: حتی بازی‌سازان داخلی نیز به تولید بازی‌های Play to Earn دست زده‌اند و اقتصاد بازی‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بازیکن احساس کند به دست آورده است. چیزی با وجود جذابیت بصری.

موفقیت همستر کمبت در جذب مخاطب

وی درباره بعد مالی «همستر کامبت» توضیح داد: برای عرضه اولیه ارز دیجیتال باید ارز با قیمت بسیار پایین در اختیار عده ای قرار گیرد تا بتوان آن را مبادله کرد، اما طراحان همستر کامبت هوشمندانه تلاش کردند تا این ارز اولیه در قالب پیشنهاد بازی به مخاطبان برای کسب سکه یا سود است و سپس طراحان برنامه ارزش فعالیت در بازی را اعلام می کنند. این بدان معنی است که تلاش در نهایت ارزش پیدا می کند. اگر بخواهیم از این منظر به همستر کامبت نگاه کنیم، با توجه به میزان مخاطبی که جذب کرد، باید بگوییم که بسیار موفق بود.

هوشمندی برای کاهش هزینه های بازاریابی

رئیس کمیته نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر ایران ادامه داد: همستر کامبت با این برنامه ایجاد شده هزینه‌های بازاریابی را بسیار کاهش داده است، زیرا مردم تشویق می‌شوند آن را برای دیگران ارسال کنند تا امتیاز یا سکه بیشتری کسب کنند. مخاطبان زیادی جذب او می شوند. افزایش سرعت بازگشت به بازی یکی از عوامل موفقیت بازی است.

وی به بازیکنان همستر کامبت هشدار داد: افراد هنگام تعیین ارزش این فعالیت مراقب باشند اطلاعات خود را به راحتی در اختیار هیچ شخص و کانالی قرار ندهند تا حساب آنها خالی نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا