سینما و تلویزیون

هنرمندان کی خانه دار می شوند؟

خرید فالوور از سایت اینبو

سرگرمی روز روز به نقل از گزارش ایسنا، محمود سالاری درباره خلاصه‌ای که از ارزیابی صورت گرفته به دست آمد، بیان کرد که اولویت اصلی باید به مشکلات اساتید پیشکسوت اختصاص داده شود. این اساتید در گذشته در دوره‌ها و گالری‌ها مورد توجه قرار می‌گرفتند و باید حالا به آنها توجه بیشتری شود. بنابراین، وظیفه اصلی ما در حال حاضر باید توجه به این عزیزان باشد.

او پیام خود را ادامه داد: پس از آن، مشکلات اقتصادی هنرمندان پیشکسوت مورد توجه قرار می‌گیرند. با گذشت زمان، سن و سال این عزیزان افزایش می‌یابد و در نتیجه حجم کار آن‌ها کاهش می‌یابد. حفظ عزت نفس این هنرمندان یک وظیفه است که باید توسط سازمان‌ها و دولت‌ها به آن‌ها توجه شود. منابع کافی باید برای حمایت از معیشت این هنرمندان اختصاص یابد تا بتوانند ادامه‌ی زندگی خود را با عزت نفس و تمامیت حفظ کنند.

با اشاره به نقش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت، اهمیت اقداماتی که به‌منظور حفظ کرامت هنرمندان پیشکسوت انجام می‌شود مورد بحث قرار گرفت. به طور جداگانه، تسهیلات مرتبط با سفر، وام و دسترسی به خدمات درمانی در این موسسه بهبود یافت. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام امکانات قابل دستیابی را در این موسسه تجمیع کرده و آنها را در اختیار هنرمندان پیشکسوت قرار خواهد داد.

درباره برنامه مسکن برای هنرمندان پیشکسوت نیز صحبت کرد و اشاره کرد به “شهر هنر” که به آن اشاره می کند. او گفت که شهر هنر در حال توسعه است و واحد های مسکونی برای هنرمندان قدیمی آماده می شود. این طرح در حال حاضر در حال انجام است و در طول دو سال آینده هنرمندان با سابقه می توانند یک واحد آپارتمان در این شهر داشته باشند و نیازی به اجاره خانه نخواهند داشت. این طرح، بزرگترین طرح مسکن برای هنرمندان است و هنرمندان قدیمی ثبت نام کرده اند و امیدواریم هیچ هنرمند قدیمی اعضای این موسسه به عنوان مستاجر باقی نمانده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا