سبک زندگی

وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟

خرید فالوور از سایت اینبو

آیا از وازلین برای سفید کردن پوست خود استفاده می کنید و هیچ تاثیری از آن ندارید؟ خب، طبیعی است؛ زیرا خود ژل پترولیوم پوست را سفید نمی کند و بیشتر اثر مرطوب کنندگی در شفافیت پوست دارد.

به گزارش سرگرمی روز، در این مقاله با بررسی خواص وازلین به تمام سوالاتی که آیا وازلین صورت را سفید می کند و چه خواصی دارد پاسخ می دهیم و بهترین روش سفید کننده نهایی و تضمینی پوست را به شما معرفی می کنیم. این مقاله را حتما بخوانید.

حفظ جوانی و جلوگیری از چین و چروک با وازلین

برای پاسخ به این سوال که آیا وازلین پوست را سفید می کند، باید بگوییم که ژل نفتی تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک و روند پیری دارد.

وازلین با اثر مستقیم خود مشکلات پوستی از جمله رفع چین و چروک و بهبود التهاب پوست را برطرف می کند. برای جلوگیری از پیری پوست و حفظ رطوبت آن ابتدا صورت را با شوینده بشویید و پس از خشک شدن با ژل نفتی پوست را ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

لایه برداری پوست با وازلین!

وازلین با شکر تاثیر زیادی در لایه برداری صورت دارد و یک اسکراب بدن و صورت محسوب می شود. ترکیب این دو به عنوان اسکراب تا حدودی در روشن شدن پوست نقش دارد. زیرا دانه های قند موجود در این ترکیب باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود و ژله نفتی نیز پوست را نرم و لایه برداری می کند.

برای استفاده از این ترکیب ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس این اسکراب را روی پوست صورت، پاها یا آرنج خود ماساژ دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه بشویید. این روش روشی ارزان برای جوانسازی و سفید کردن پوست است.

احساس نرمی و جلوگیری از خشکی پوست صورت با وازلین

وازلین منافذ پوست را می پوشاند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. این ماده حاوی موم پارافین بوده و تاثیر بسزایی در افزایش لطافت و لطافت پوست دارد. وازلین همچنین با مسدود کردن منافذ پوست از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند.

البته استفاده از ژله نفتی برای پوست های چرب مناسب نیست و منجر به افزایش چربی و ایجاد جوش در صورت می شود. بهتر است از وازلین روی لب ها و ترک های پوستی ناشی از خشکی استفاده کنید و شب ها قبل از خواب روی محل ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

بهبود زخم ها و خراش ها؛ یکی از خواص مهم ژله نفتی

وازلین به عنوان یک لایه محافظ برای زخم ها و خراش ها عمل می کند و ناخالصی های پوست را از بین می برد. با استفاده از ژل نفتی، سلول های پوست شروع به ترمیم و التیام زخم های روی پوست می کنند. علاوه بر التیام زخم ها، رفع سوختگی با وازلین نیز امکان پذیر است.

ژل نفتی با ایجاد این لایه محافظ روی پوست از تبخیر رطوبت از پوست جلوگیری می کند و این خاصیت به حفظ رطوبت پوست صورت یا بدن کمک می کند و به بهبود زخم ها و خراش ها کمک می کند. این روغن را روزی یک بار روی محل ماساژ دهید تا بعد از یک تا دو ماه متوجه اثر آن شوید.

آیا ژل نفتی پوست را تیره می کند؟ تاثیر ژل نفتی بر روی پوست سفید یا سیاه

برای پاسخ به این سوال که آیا وازلین پوست را سفید می کند یا سیاه، باید بگوییم که یکی از مهمترین خواص ژل نفتی برای پوست بدن و صورت حفظ رطوبت، جلوگیری از پیری پوست و ترمیم زخم و خراش است. . استفاده از ژل نفتی بر سفید شدن یا تیره شدن پوست تاثیری ندارد. اما ترکیب آن با شکر می تواند به عنوان یک اسکراب سفید کننده کمک کند. البته اگر پوست چرب دارید باید به میزان استفاده توجه کنید تا صورتتان دچار جوش سرسیاه نشود.

اگر به دنبال راه هایی برای روشن کردن پوست با مواد شیمیایی هستید؛ استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب، کرم های روشن کننده مخصوص و لایه برداری پوست گزینه های موثری برای روشن شدن صورت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا