فناوری و تکنولوژی

وقتی فناوری خاطرات را زنده می‌کند!

خرید فالوور از سایت اینبو

نامه های نوشته شده توسط کوهنورد مشهور جورج مالوری برای اولین بار در صدمین سالگرد تلاش مرگبار او برای صعود به قله اورست دیجیتالی شده و در دسترس مخاطبان جهانی قرار گرفته است.

به گزارش سرگرمی روز، فناوری دیجیتال به کمک محققان در رمزگشایی حروف قدیمی آمده است.

جورج مالوری، فارغ التحصیل کالج ماگدالن، دانشگاه کمبریج، به دلیل پاسخ ظاهرا به خبرنگاری که از او پرسیده بود چرا می‌خواهی به اورست صعود کند، مشهور است. گفت: چون آنجاست.

هنوز بحث هایی وجود دارد که آیا مالوری و همراهش اندرو سندی اروین واقعاً به قله کوه رسیده اند یا خیر.

بخش قابل توجه این جلد مجموعه نامه هایی است که بین مالوری و همسرش روث از دوران نامزدی آنها در سال 1914 تا زمان مرگ او در اورست در سال 1924 نوشته شده است. از جمله این نامه ها می توان به آخرین نامه ای اشاره کرد که مالوری قبل از آخرین تلاش برای صعود به اورست نوشته است. اورست علاوه بر این، سه نامه دیگر که 75 سال قبل از کشف جسد مالوری در جیب کت باقی مانده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

کیتی گرین، آرشیودار کالج Magdalen و تیمش نامه های مالوری و همسرش روث را دیجیتالی کرده اند.

وقتی تکنولوژی خاطرات را زنده می کند!

نامه ها حاوی موضوعات جالبی است که برخی از آنها به شرح زیر است.

اولین ماموریت مالوری به اورست در سال 1921. هیچ نقشه ای وجود نداشت، محیط ناآشنا بود، و ماموریت تعیین این بود که آیا حتی امکان رسیدن به اورست وجود دارد یا خیر.

دومین سفر مالوری برای کشف اورست. این ماموریت با فاجعه پایان می یابد زیرا هشت شرپا نپالی در اثر سقوط بهمن کشته می شوند. مالوری در نامه هایش خود را مقصر این حادثه غم انگیز می داند.

خدمات مالوری در جنگ جهانی اول؛ از جمله اظهارات او در مورد شرکت در توپخانه در نبرد سام (نبرد سام).

نامه هایی از سفر مالوری به آمریکا در سال 1923 در دوران ممنوعیت، بازدید از آبجوسازی های غیرقانونی و درخواست نوشیدنی از یک دریچه مخفی.

نامه های روت به مالوری این نامه ها منبع اصلی برای تاریخ اجتماعی زنان هستند و مسائل مختلفی را در مورد زندگی او به عنوان یک زن در طول جنگ جهانی اول پوشش می دهند.

گرین گفت: «کار کردن با این نامه ها واقعاً سرگرم کننده بود. چه روث همسر جورج باشد که برای او کیک آلو و گریپ فروت در سنگر بفرستد یا نامه تلخ پایانی او که در آن می گوید شانس صعود به اورست 50 به 1 علیه ما است، این نامه ها بینش های جالبی را در مورد زندگی این مشهور ارائه می دهد. دانش آموز آنها مجدلیه را پیشنهاد می کنند.

متون به دست آمده از حروف دیجیتالی شده به شرح زیر است.

از آخرین نامه مالوری به همسرش روث

عزیزم برایت آرزوی بهترینها را دارم و امیدوارم قبل از دریافت این نامه اضطرابت از بین برود و بهترین و سریعترین خبر را دریافت کنی. شانس ما 1 به 50 است، اما همچنان تلاش خواهیم کرد و سربلند خواهیم بود. من تو را برای همیشه دوست دارم، جورج.

از تنها نامه باقی مانده از دوره صعود به اورست در آرشیو نامه های روت به همسرش

خوشحالم و خوشحالم ولی دلم برات خیلی تنگ شده. فکر می کنم شرکت شما را بیشتر از همیشه می خواهم. میدونم بیشتر اوقات خوب نبودم و خیلی متاسفم، اما دلیل اصلی تقریبا همیشه این بوده که از نبودنت ناراضی هستم. میدونم خیلی احمقانه است که وقتم را با تو تلف کنم چون تو را ندارم.

نامه های مالوری به صورت رایگان در وب سایت کالج Magdalen موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا