فناوری و تکنولوژی

چرا خورشیدگرفتگی پیش رو مهم است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

میلیون ها نفر در شمال مکزیک، ایالات متحده و جنوب شرقی کانادا در 8 آوریل امسال شاهد تاریکی روز و فرصت دیدن تاج خورشیدی با چشم غیر مسلح خواهند بود.

به گزارش سرگرمی روز، ناسا تخمین می زند که 99 درصد از افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند ماه آینده می توانند خورشید گرفتگی کامل یا جزئی را ببینند. بهترین چیزی که اروپایی‌ها به دست می‌آورند دیدن یک خورشید گرفتگی جزئی در نزدیکی افق در هنگام غروب است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا این خورشید گرفتگی می تواند بهترین رویداد در صدها سال و سال آینده باشد.

1. طولانی ترین خورشید گرفتگی کامل در ایالات متحده از سال 1806

اگر شاهد این خورشید گرفتگی کامل در مکزیک باشید، ممکن است بتوانید 4 دقیقه و 28 ثانیه زمان گرفتگی کامل را تجربه کنید. این زمان با افزایش سرعت سایه مرکزی تاریک ماه کاهش می‌یابد و در حالی که از جنوب غربی به شمال شرقی حرکت می‌کند، امتداد می‌یابد، اما ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه در مرز ایالات متحده و مکزیک امکان‌پذیر است.

آخرین باری که خورشید گرفتگی به این مدت طولانی در آمریکای شمالی رخ داد در 16 ژوئن 1806 بود، زمانی که خورشید گرفتگی کامل کل ایالات متحده را به مدت 4 دقیقه و 55 ثانیه در بر گرفت. این رویداد با کتاب تاریکی در ظهر به مردم بوستون معرفی شد. این رویداد همچنین به عنوان خسوف Tecumseh شناخته می شود.

2. در زمان اوج فعالیت خورشیدی رخ خواهد داد

هرکسی که تاج را با چشمان خود در طی یک خورشید گرفتگی کامل دیده باشد، می داند که همیشه یک منظره دیدنی است. در طول حداقل فعالیت خورشیدی – زمانی که فعالیت مغناطیسی ستاره ما در چرخه تقریباً 11 ساله خود به کمترین حد خود رسیده است – تاج خورشید ظاهری نامتقارن و دندانه دار دارد، همانطور که در آخرین خورشید گرفتگی کامل در آمریکای شمالی در 21 اوت 2017 چنین بود. آقای.

در 8 آوریل که تاج خورشیدی بزرگتر، متقارنتر و شبیه گل آفتابگردان به نظر می رسد، چنین نخواهد بود. این نتیجه فعالیت مغناطیسی خورشید است و انتظار می‌رود که خورشید در اواخر امسال به اوج خود برسد.

آخرین باری که خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده از آمریکای شمالی با اوج فعالیت خورشیدی همزمان شد، در 26 فوریه 1979 بود، زمانی که از واشنگتن، مونتانا و داکوتای شمالی در ایالات متحده عبور کرد و ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو و کبک در سراسر کانادا و گرینلند به آن رسید. 2 دقیقه و 49 ثانیه

3. تاریک ترین خورشید گرفتگی کامل آمریکا در 217 سال گذشته

طولانی‌تر شدن خورشید گرفتگی کامل به معنای تاریکی بیشتر نیز است، که ممکن است افرادی را که نور گرگ و میش را در آخرین خورشید گرفتگی کامل در ایالات متحده در 21 آگوست 2017 دیده‌اند، شگفت‌زده کند. میزان تاریکی تابعی از اندازه گرفتگی است. – کسری از قطر خورشید پوشیده شده توسط ماه که بر عرض جاده تأثیر می گذارد.

در سال 2017، قدر 1.03 و مسیر خورشید گرفتگی کامل حدود 115 کیلومتر عرض داشت. آسمان آنقدر تاریک شد که زهره را آشکار کرد. در 8 آوریل، با قدر 1.05، مسیر کسوف کامل حدود 185 کیلومتر عرض خواهد داشت و مشتری به همراه زهره را آشکار می کند.

4. در طی یک خورشید گرفتگی کامل، یک دنباله دار دیده می شود

احتمال کم است، اما ممکن است یک دنباله دار در طی خورشید گرفتگی کامل در 8 آوریل قابل مشاهده باشد. دنباله‌دار 12 P/Poon-Brooks – که به عنوان “دنباله‌دار شیطان” نیز شناخته می‌شود – حدود 25 درجه از خورشید و نسبتاً نزدیک مشتری خواهد بود.

در حالی که مشتری باید با چشم غیر مسلح در طول یک خورشید گرفتگی کامل قابل مشاهده باشد، این دنباله دار می تواند به قدر (درخشندگی) 4.7 برسد و آن را در آستانه قابل مشاهده شدن با چشم غیر مسلح قرار دهد. بنابراین احتمالاً دنباله دار به راحتی دیده نمی شود – مگر اینکه شعله ای (افزایش ناگهانی در روشنایی) داشته باشد که قبلاً داشته است.

اگر قصد دارید خورشید گرفتگی کامل را با دوربین دوچشمی مشاهده کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که سریع آن را جستجو کنید، اگرچه احتمال بیشتری دارد که در تصاویر با نوردهی طولانی ظاهر شود. آخرین باری که این اتفاق در طی یک خورشید گرفتگی کامل در شیلی و آرژانتین در 14 دسامبر 2020 رخ داد، زمانی که دنباله دار C/2020 X3 SOHO در طی یک خورشید گرفتگی کامل مشاهده شد.

5. پربیننده ترین خورشید گرفتگی کامل در آمریکای شمالی خواهد بود

به گزارش GreatAmericanEclipse.com، حدود 31 میلیون نفر در ایالات متحده در مسیر خورشید گرفتگی کامل زندگی می کنند که از بخش هایی از 15 ایالت ایالات متحده عبور خواهد کرد. با اضافه کردن شمال مکزیک و کانادا، این تعداد به حدود 40 میلیون نفر می رسد. این در مقایسه با 12 میلیون نفر برای خورشید گرفتگی کامل در سال 2017 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا