فناوری و تکنولوژی

چین؛ اولین کشوری که خاک مریخ را به زمین می‌آورد!

خرید فالوور از سایت اینبو

یکی از دانشمندان “آکادمی مهندسی چین” معتقد است که چین اولین کشوری خواهد بود که نمونه هایی از مریخ را برای تحقیق به زمین می آورد.

به گزارش سرگرمی روز، به نظر می رسد چین قصد دارد در آوردن نمونه از مریخ به زمین از دیگر کشورها پیشی بگیرد.

یک دانشمند برتر فضایی معتقد است چین احتمالاً اولین کشوری است که در یک تلاش علمی و مهندسی بلندپروازانه روی مریخ فرود می‌آید.

وو ویرن، عضو آکادمی مهندسی چین (CAE) و دانشمند برجسته در آژانس ملی فضایی چین (CNSA)، گفت که این کشور قصد دارد نمونه‌هایی را از مریخ جمع‌آوری کند و سپس آنها را در حدود سال 2030 بازگرداند. برای بازگرداندن تاریخ – انجام ماموریتی به نام “Tianwen 3” روی زمین. این سومین ماموریت برنامه اکتشاف بین سیاره ای چین خواهد بود.

وایرن با اشاره به اینکه چین شروع به تاسیس اولین آزمایشگاه نمونه مریخ در جهان کرده است، گفت: با وجود پیشرفت فعلی پروژه های اکتشاف مریخ سایر کشورها، انتظار می رود چین اولین کشوری باشد که ماموریت آوردن نمونه از مریخ را انجام می دهد. .

وایرن در مورد برنامه های دقیق این ماموریت توضیحی نداد.

به گفته سازمان‌دهندگان مأموریت در آژانس ملی فضایی چین، کاوشگر روباتیک تیان‌آن‌من 3 دارای چهار بخش است که شامل یک ماژول فرودگر، یک ماژول صعود، یک ماژول مدار و یک ماژول ورود مجدد است و در دو پرواز توسط هواپیما انجام می‌شود. 5 مارس طولانی 5 ) از مرکز فضایی Wenchang در استان Hainan پرتاب خواهد شد.

فرودگر و فرودگر در مسیر انتقال از زمین به مریخ حرکت می کنند و قبل از ورود به مدار مریخ، مانورهای تصحیح مدار را انجام می دهند. سپس یک فرود نرم با استفاده از موتور انجام می شود.

در همین حال، مریخ نورد و ماژول ورود مجدد همان مسیر را برای رسیدن به مدار مریخ دنبال می کنند و سپس به دور مریخ پرواز می کنند تا سیگنال ارسال کنند و منتظر نمونه باشند.

پس از جمع‌آوری نمونه‌ها و قرار دادن آنها در یک محفظه فلزی، موتورهای صعود آن را به مدار می‌برند تا به ماژول ورود مجدد متصل شوند. سپس ماژول جدا شده و نمونه ها را به زمین منتقل می کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این نمونه‌ها می‌توانند اولین نمونه‌هایی باشند که از مریخ به زمین بازگردانده می‌شوند و به دانشمندان کمک می‌کنند تا نشانه‌هایی از حیات در مریخ را جستجو کنند، درباره زمین‌شناسی و ساختارهای داخلی سیاره سرخ و چرخه‌های جوی آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به گفته برنامه ریزان ماموریت، همه این فعالیت ها به دانشمندان اجازه می دهد تا دانش خود را در مورد چگونگی شکل گیری و تکامل مریخ گسترش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا