سبک زندگی

۱۴ معجزه نگهداری آب در کوزه سفالی که نمی‌دانستید!

خرید فالوور از سایت اینبو

فواید نگهداری آب در کوزه سفالی: نوشیدن آب از کوزه های سفالی امری جدید نیست و قبل از ساخت دستگاه های تصفیه و فیلترها، آب را در دیگ های سفالی بزرگ، سطل ها یا پارچ ها نگهداری می کردند.

به گزارش چشمک، آب ذخیره شده در این ظروف خنک، آرامش بخش و کاملا سالم است و خنک شدن آب به دلیل تبخیر شدن آن از طریق بافت متخلخل کوزه انجام می شود و فواید زیادی دارد که ارزش دانستن دارد، به همین دلیل است که در این مقاله به فواید احتباس آب در گلدان سفالی می پردازیم.

1. بهبود متابولیسم بدن

سیستم متابولیک طبیعی بدن با نوشیدن آب در ظروف سفالی تقویت می شود، زیرا این آب با هیچ ماده شیمیایی تماس پیدا نمی کند. آب ذخیره شده در یک شیشه سفالی می تواند سطح تستوسترون بدن را ثابت نگه دارد و به بهبود متابولیسم بدن بدون حضور مواد شیمیایی مانند BPA که باعث آندومتریوز می شود کمک می کند.

2. برای گلو مفید است

فواید نگهداری آب در کوزه سفالی، نوشیدن آب ولرم بسیار مطبوع است و تشنگی را به بهترین نحو رفع می کند. در تابستان، مردم تمایل به نوشیدن آب سرد از یخچال دارند، تغییر ناگهانی دمای آب در یخچال می تواند باعث مشکلات گلو شود، بنابراین سعی کنید به جای آن آب از کوزه یا پارچ سفالی بنوشید.

3. خنک کننده طبیعی آب

برای خنک شدن آب، بطری های آب را در یخچال قرار می دهیم، اما می توانید به جای آن از گلدان های سفالی استفاده کنید تا تفاوت خنکی را احساس کنید. نگهداری آب در سرامیک علاوه بر مزایایی که دارد به خنک شدن آب نیز کمک می کند، زیرا در یخچال سرد می شود اما در سرامیک کاملا سرد است. دیواره کوزه ها از خاک رس ساخته شده و همیشه مرطوب است، مولکول های آب روی دیواره های کوزه گرمای آب داخل کوزه را جذب می کند تا تبخیر شود و باعث خنک شدن آب داخل کوزه می شود.

4. خاصیت قلیایی

مزایای نگهداری آب در کوزه سفالی، قلیایی بودن گلدان های سفالی ناشناخته نیست و گلدان سفالی می تواند تعادل pH آب را به بهترین شکل ممکن حفظ کند. اگر آب دارای محتوای اسیدی باشد با خاصیت قلیایی خاک رس متعادل می شود و مشکلات ناشی از معده و اسید آن را بهبود می بخشد.

5. سختی آب را بردارید و آن را صاف کنید

دیواره های سفالی کوزه مواد و یون های موجود در آب را جذب می کند. خاک رس (دیواره های ظرف سفالی) سختی آب را از بین می برد و یون های کلسیم را جذب می کند و یون های سدیم را برمی گرداند، بنابراین آب شفاف تر می شود.

6. خواص درمانی

شاید ندانید، اما گلدان های سفالی دارای خواص درمانی هستند، زیرا خاک رس مورد استفاده در ساخت آنها حاوی انواع مختلفی از مواد معدنی و انرژی الکترومغناطیسی است. مواد معدنی ذخیره شده در آب کوزه به حفظ مقدار مورد نیاز گلوکز در بدن کمک می کند و از گرمازدگی، اسهال و کم آبی در فصل تابستان جلوگیری می کند. بنابراین هنگامی که آب را در شیشه ذخیره می کنید و سپس آن را می نوشید، فواید آن به بدن منتقل می شود.

7. بهبود برخی بیماری ها

نوشیدن آب داخل کوزه های سفالی درد مفاصل را تسکین می دهد و چربی و سموم دیواره معده را از بین می برد و آرامش بسیار خاصی به شما می دهد. آب کوزه با خاک رس قلیایی واکنش می دهد و به حفظ تعادل pH آب در بدن و تسکین دردهای معده کمک می کند.

8. بدون مواد شیمیایی سمی

مزایای نگهداری آب در ظرف سفالی، یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن آب از گلدان های سفالی این است که هیچ ترسی از مواد شیمیایی سمی در آن وجود ندارد، در حالی که مواد شیمیایی سمی قوی در بطری های پلاستیکی باعث اختلالات غدد درون ریز می شود، همانطور که در مورد خاک رس نیز وجود دارد. گلدان نه.

9. از گرمازدگی جلوگیری کنید

آفتاب سوختگی در ماه های گرم تابستان بسیار شایع است. نوشیدن آب از کوزه‌ها یا پارچ‌های سفالی می‌تواند کمک زیادی به مقابله با این مشکل کند، زیرا آب ذخیره‌شده در خاک رس سرشار از مواد مغذی – ویتامین‌ها و مواد معدنی است و با این آب، سطح گلوکز در بدن نیز حفظ می‌شود.

10. شخصیت متخلخل

تخلخل ظروف سفالی ناشناخته نیست و تبخیر از لحظه ای که آب در ظرف سفالی ذخیره می شود شروع می شود و این باعث می شود آب داخل کوزه خنک شود و این خاصیت متخلخل رسی فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

11. دوستدار محیط زیست

گزینه های سازگار با محیط زیست در همه زمینه های زندگی بسیار موثر هستند. اکثر ما اکنون آب را در بطری های پلاستیکی نگه می داریم و می دانیم که پلاستیک به راحتی تجزیه نمی شود، همچنین حاوی مواد شیمیایی سمی مضر است و استفاده بی رویه از آن میلیون ها تن زباله پلاستیکی ایجاد می کند و مقدار بسیار کمی از آن بازیافت می شود. کوزه های سفالی یک گزینه طبیعی، ارگانیک و زیست محیطی هستند.

12. بهبود کیفیت آب

فواید نگهداری آب در کوزه سفالی، نگهداری آب در کوزه سفالی باعث می شود که دیواره های سفالی ناخالصی های آب را جذب کرده و کیفیت آب داخل آن را بهبود می بخشد، اما نگهداری آب در کوزه دقیقا و به شکلی که مردم فکر می کنند 100% است. آب تصفیه نمی شود

13. ارزان تر از بطری های پلاستیکی

کوزه های سفالی در صورت تمیز کردن مناسب و نگهداری منظم، سال به سال قابل استفاده مجدد هستند. در واقع تمیز کردن آنها سخت نیست و در صورت نگهداری مناسب، این ظروف بادوام و کاملا مناسب و ارزانتر از بطری های پلاستیکی هستند.

14. اطلاعات مفید در مورد سفال

فواید ذخیره آب در کوزه سفالی یک کوزه سفالی با دیواره های نه ضخیم و نه نازک بخرید زیرا دیواره ها آب زیادی را جذب می کنند و دیوارهای خیلی ضخیم جذب نمی کنند.

یک شیشه بدون لعاب و خام بگیرید، اگر شیشه لعاب دار بخرید، فرقی بین آن شیشه و ظرف پلاستیکی نیست.

فواید نگهداری آب در کوزه سفالی پس از خرید شیشه را بشویید و مقداری آب در آن بریزید و پس از یک ساعت آن را خالی کنید و سپس استفاده کنید.

برای تصفیه 100% آب در کوزه به یک کوزه بزرگ مثلا 40 لیتری نیاز دارید. این کوزه را پر کنید و روی شیشه دیگری قرار دهید تا آبی که از آن تراوش می کند مستقیماً به شیشه پایینی بریزد. آب شیشه دوم آب تصفیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا