فناوری و تکنولوژی

۶ ویژگی سیستم‌عامل HyperOS که باید تجربه کنید

خرید فالوور از سایت اینبو

Hyper OAS ویژگی های بسیاری از جمله مرکز کنترل جدید و امکان شخصی سازی صفحه قفل را در اختیار کاربران قرار می دهد.

به گزارش دیجیاتو، HyperOS سیستم عامل جدید شیائومی است که چندی پیش رونمایی شد و طبق زمان بندی در بازه های زمانی مختلف برای گوشی های اعلام شده در دسترس خواهد بود. در مقایسه با MIUI، HyperVas شامل تغییراتی است که تجربه کاربری سریع و سبکی را ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی 6 ویژگی بارز HyperVas می پردازیم. ویژگی هایی که برخی از آنها به جذابیت گوشی می افزاید و برخی دیگر کار با سیستم عامل را آسان می کند.

طراحی صفحه قفل سفارشی

تغییرات ظاهری Hyper OS به گونه ای است که چهره جدیدی به گوشی شما می بخشد و از جلوه های بصری زیبایی استفاده می کند. این سیستم عامل به شما این امکان را می دهد که رنگ فونت را تغییر دهید و جلوه های مختلفی را بر روی انیمیشن پس زمینه اعمال کنید (مانند ساعت و تاریخ)، طرح های مختلفی را برای صفحه قفل ارائه دهید. همچنین با وجود شباهت نزدیک صفحه قفل HyperOS با پس زمینه های iOS، کاربران پویایی و جذابیت را در طراحی این سیستم عامل احساس خواهند کرد.

کاربران HyperOS برای انتخاب صفحه قفل مورد نظر خود به سه سبک طراحی دسترسی دارند: کلاسیک، لوزی و مجله. کلاسیک یک سبک مینیمالیستی است که داده های آب و هوای زمان واقعی را همراه با فونت های مختلف برای زمان و تاریخ نمایش می دهد. با این حال، در سبک‌های Rhombus و Magazine، کاربران گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری دارند.

گالری هوشمندتر و بهتر

از جمله عملکردهای جدید گالری می توان به برش هوشمند تصاویر اشاره کرد. جایی که می توانید با لمس قسمت های مورد نظر در عکس آن ها را از پس زمینه جدا کرده و سپس در تم های مختلف قرار دهید. اگر پس زمینه متفاوتی در ذهن دارید، روی تصویر ضربه بزنید و با انتخاب سه نقطه عمودی، گزینه تغییر پس زمینه را انتخاب کنید. پس از انتخاب تم مورد نظر بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

برخی از ویژگی های گالری نیز به نوار پایین برنامه منتقل شده اند و حتی می توانید برای دسترسی به گزینه های گالری، بخش ویژه ای به نام Recommended (پیشنهادات) را مشاهده کنید. عنصر جدید دیگر مربوط به تابع ID است و به تولید تصاویر ID ایزوله کمک می کند.

بریدگی پویا و نمایشگر زیبا

Dynamic Island یا Dynamic Island فناوری جدیدی است که اپل در تمامی گوشی های سری آیفون 15 از آن استفاده می کند و موفقیت این فناوری باعث شده تا سازندگان اندروید به فکر حضور آن در گوشی های خود باشند. به همین دلیل ریلمی این فناوری را با نام Mini Capsule در دستگاه های خود پیاده سازی کرد و وان پلاس نیز این ویژگی را در آپدیت OxygenOS 14 قرار داد.

شیائومی همچنین نسخه ای از Dynamic Island را با HyperOS منتشر کرد و ظاهراً بسیاری آن را Dynamic Notch می نامند. هنگام شارژ می توانید بریدگی پویا شیائومی را ببینید، DND و هات اسپات را فعال کنید. اگرچه این فناوری چندان کاربردی نیست، اما از نظر بصری جذابیت Hyper OS را افزایش می دهد.

سفارش بیشتر در مرکز کنترل

کاربران با کشیدن انگشت به سمت پایین در گوشه سمت راست صفحه به مرکز کنترل دسترسی خواهند داشت. شیائومی در اقدامی جالب ظاهری مینیمال به مرکز کنترل داده است تا شاهد چیدمان تمیز تری در این صفحه باشیم. اگر کاربران با این سبک طراحی مشکل دارند، می توانند گزینه Don't show icon labels را از طریق Settings > Notifications & Status Bar غیرفعال کنند. شیائومی همچنین میانبر پخش کننده موسیقی را به Control Center اضافه کرده و گزینه های Wi-Fi را در یک پنجره پاپ آپ کوچک قرار داده است.

چندوظیفه ای بهبود یافته

در سیستم‌عامل Hyper، ما شاهد انجام چندوظیفه‌ای روان‌تر هستیم که کنترل بهتری در تقسیم صفحه نمایش، بسته شدن آسان‌تر پنجره‌های شناور و دسترسی بهتر به میان‌برها را به ارمغان می‌آورد. چنین ویژگی هایی هنگام یادداشت برداری از جلسات، کپی کردن محتوا از یک برنامه به برنامه دیگر و گپ زدن با دوستانتان مفید هستند و دسترسی به آن را آسان تر می کنند.

حذف آسان تر برنامه های غیر ضروری

در نهایت، شیائومی در HyperOS امکان حذف اکثر برنامه های پیش فرض گوشی را که bloatware نامیده می شوند، فراهم کرده است. گوشی های شیائومی در بازه های قیمتی مختلف با تعداد زیادی اپلیکیشن بی فایده عرضه می شوند که در کنار هم بخشی از فضای ذخیره سازی دستگاه را اشغال می کنند. اما اکنون کاربران می توانند از شر این برنامه های بعضا بی فایده خلاص شوند و فضای بیشتری را برای برنامه های دیگر در نظر بگیرند.

نتیجه

شیائومی زمان و تلاش زیادی را صرف توسعه HyperOS کرده است و قصد دارد محصولات خود را از طریق یک اکوسیستم قوی مانند سامسونگ و اپل به هم متصل کند. اگرچه این سیستم عامل همچنان کار می کند و از iOS الهام گرفته است، اما انتظار می رود در آینده ویژگی های مفید و جذاب تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا