فناوری و تکنولوژی

احتمال نابودی بشر توسط هوش مصنوعی

خرید فالوور از سایت اینبو

با وجود احتمال نابودی بشر توسط هوش مصنوعی، ایلان ماسک معتقد است که توسعه این فناوری باید پیشرفت کند.

به گزارش دیجیاتو، در کارگاه بزرگ AI Debate، ماسک بار دیگر در مورد خطرات فناوری هوش مصنوعی و البته مزایای آن صحبت کرد. او گفت: «به نظر من این امکان پذیر است [هوش مصنوعی] پایان انسانیت؛ احتمالا با جف هینتون [ملقب به پدرخوانده هوش مصنوعی]من موافقم که احتمال آن حدود 10 یا 20 درصد یا چیزی شبیه به آن است.”

ماسک نگفت که چگونه به این رقم رسیده است، اما درباره آینده هوش مصنوعی با خوش بینی نسبی صحبت کرد.

نظرات ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی و نابودی بشریت

در این سمینار، ماسک تخمین زد که هوش دیجیتالی تا سال 2030 از مجموع کل هوش انسانی فراتر خواهد رفت. اگرچه او معتقد است که نکات مثبت بالقوه چنین هوشی بیشتر از موارد منفی است، اما اذعان دارد که اگر توسعه هوش مصنوعی ادامه یابد خطری برای جهان وجود خواهد داشت. در مسیر فعلی شما

رومن یامپولسکی، محقق ایمنی هوش مصنوعی و مدیر آزمایشگاه امنیت سایبری در دانشگاه لوئیزویل، ایالات متحده، می‌گوید که حق با ایلان ماسک است و هوش مصنوعی می‌تواند خطری برای زندگی انسان باشد. اما مالک ایکس در ارزیابی خود کمی محافظه کار است.

به گفته یامپولسکی، احتمال اینکه هوش مصنوعی کنترل انسان ها را به دست بگیرد یا باعث ایجاد رویدادی شود که به انسان ختم می شود، بسیار بیشتر از 10 یا 20 درصد است. محقق هوش مصنوعی می گوید از آنجایی که کنترل هوش مصنوعی پیشرفته غیرممکن است، تنها امید ما ساختن آن نیست.

ایلان ماسک قبلاً در مورد بهترین راه برای محافظت از مردم در برابر این فناوری گفته بود:[هوش مصنوعی]او را مجبور به دروغ گفتن نکنید. حتی اگر حقیقت ناخوشایند باشد. این بسیار مهم است.”

محققان دریافته‌اند که وقتی هوش مصنوعی دروغ گفتن به انسان‌ها را بیاموزد، اقدامات ایمنی فعلی برای کنترل هوش مصنوعی تقریبا غیرممکن خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا