فناوری و تکنولوژی

اپل از سیستم عامل iOS ۱۸ رونمایی کرد: از هوش مصنوعی تا کنترل سنتر جدید و شخصی‌سازی‌های بیشتر

خرید فالوور از سایت اینبو

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2024 آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی iOS 18 را با ویژگی های جدید معرفی کرد.

به گزارش دیجیاتو، همانطور که انتظار می رفت، تمرکز بر هوش مصنوعی و مدل های مولد آن بود. در ابتدای کنفرانس، «کریگ فدریگی»، معاون نرم افزاری اپل، در این کنفرانس مجموعه ای از بهبودهای جدید سیستم عامل iOS 18 را معرفی کرد. اولین پیشرفت یک صفحه اصلی قابل تنظیم است که به کاربران اجازه می دهد آزادانه نمادهای برنامه را در هر نقطه از صفحه قرار دهند.

اما در نهایت کار تا این لحظه به پایان نرسید و در نهایت مهمترین لحظه برای اپل در دنیای نرم افزار فرا رسید و این شرکت اپل Intelligence را معرفی کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی که با این سیستم به iPadOS 18، iOS 18 و macOS Sequoia اضافه می‌شوند، تجربه کاربر را متحول خواهند کرد. Apple Intelligence اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می کند و به بهبود تجربه در این سیستم عامل ها کمک می کند.

اپل از iOS 18 رونمایی کرد: از هوش مصنوعی تا مرکز کنترل جدید و سفارشی‌سازی‌های بیشتر

ویژگی های سیستم عامل iOS 18

ویژگی‌های جدید iOS 18 شامل ابزارهای جدیدی برای شخصی‌سازی صفحه اصلی است. آیکون های برنامه اکنون حالت تاریک دارند و کاربران می توانند رنگ خود را برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد تنظیم کنند. علاوه بر این، برنامه ها را می توان آزادانه در صفحه اصلی جابجا کرد.

یکی از ویژگی های iOS 18 قفل کردن برنامه ها است. در این صورت، اگر گوشی خود را به شخص دیگری بدهید، می توانید بقیه برنامه ها را قفل کنید یا در پوشه برنامه های مخفی قرار دهید تا دیگران نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

در واقع یکی از ویژگی های جالب سیستم عامل iOS 18 این است که کاربران می توانند در صورت نیاز برنامه های خاصی را در دستگاه خود قفل یا حتی مخفی کنند. برای مثال شرایطی را تصور کنید که به دلایلی تلفن همراه خود را در اختیار شخص دیگری قرار داده اید و نمی خواهید آن شخص به برخی از اپلیکیشن های موبایل شما دسترسی داشته باشد. در این صورت می تواند چنین اپلیکیشن هایی را قفل کند تا شخصی که گوشی شما را در اختیار دارد نتواند بدون رمز وارد آنها شود.

اپل از iOS 18 رونمایی کرد: از هوش مصنوعی تا مرکز کنترل جدید و سفارشی‌سازی‌های بیشتر

مرکز کنترل بازطراحی شده بسیار قابل تنظیم است و با یک گالری جدید همراه است. توسعه دهندگان اکنون می توانند ابزارهای برنامه خود را در مرکز کنترل قرار دهند.

کاربران اکنون می توانند برنامه ها را با احراز هویت قفل کنند و اطلاعات را از جستجو و سیری مخفی کنند. iOS 18 همچنین یک راه جدید برای اتصال یکپارچه تر لوازم جانبی ارائه می دهد.

در پیام‌ها، واکنش‌ها دوباره طراحی شده‌اند و کاربران اکنون می‌توانند با هر ایموجی واکنش نشان دهند. کاربران همچنین می‌توانند پیام‌ها را برای ارسال بعداً برنامه‌ریزی کنند و برجسته، مورب، زیرخط و زیرخط را تنظیم کنند. جلوه های متنی جدید همچنین راه هایی برای برجسته کردن کلمات و عبارات با پیشنهادات خودکار ارائه می دهد. اکنون کاربران می توانند با اتصال ماهواره ای پیام ارسال و دریافت کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران سری آیفون 14 و آیفون 15 در دسترس است.

در ایمیل ها، کاربران می توانند به طور خودکار آنها را برای اولویت بندی پیام ها دسته بندی کنند. همچنین نقشه های توپوگرافی جدید با شبکه های مسیرهای پیاده روی بر روی نقشه ها وجود دارد.

در رویداد امروز iOS 18، اپل اعلام کرد که اپلیکیشن Photos “بزرگترین طراحی مجدد” خود را با این آپدیت دریافت کرده است. علاوه بر طراحی مجدد، اپلیکیشن Photos به ویژگی‌های دسته‌بندی عکس جدید مجهز شده است تا پیدا کردن عکس‌ها را آسان‌تر کند.

طراحی جدید برنامه Photos، همانطور که در WWDC 2024 نشان داده شده است، بسیار روان تر به نظر می رسد. با این به روز رسانی، می توانید اسکرین شات ها را فیلتر کنید یا نوع خاصی از محتوا را در Photos جستجو کنید.

اپل از iOS 18 رونمایی کرد: از هوش مصنوعی تا مرکز کنترل جدید و سفارشی‌سازی‌های بیشتر

حالت بازی همچنین برای اولین بار به آیفون می آید و فعالیت پس زمینه را برای بالا نگه داشتن نرخ فریم به حداقل می رساند و همچنین اتصالات به AirPods و کنترلرهای بازی بی سیم را پاسخگوتر می کند.

اپل در WWDC 2024 پشتیبانی از RCS را در iOS 18 اعلام کرد

در طول کنفرانس، اپل همچنین تایید کرد که iOS 18 از RCS نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته این سوال در انتهای توضیحات کریگ فدریگی در مورد سیستم عامل جدید به صورت کاملاً تیز مطرح شد و جزئیات بیشتری در مورد آن توضیح داده نشد.

نسخه بتای اولیه iOS 18 از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار می گیرد. نسخه عمومی این سیستم عامل متعاقباً منتشر خواهد شد و عرضه رسمی برای عموم در پاییز انجام خواهد شد.

اپل از iOS 18 رونمایی کرد: از هوش مصنوعی تا مرکز کنترل جدید و سفارشی‌سازی‌های بیشتر

کدام دستگاه ها می توانند iOS 18 را دریافت کنند؟

اپل با معرفی سیستم عامل iOS 18 آیفون های دریافت کننده این آپدیت را نیز اعلام کرد که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

در واقع سری آیفون 15، سری آیفون 14، سری آیفون 13، سری آیفون 12، سری آیفون 11، سری آیفون XS، آیفون XR و نسل دوم و سوم آیفون SE این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا