آشپزی

راز خوشمزگی گوشت گوساله + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی گوشت گوساله را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز گوشت گاو خوشمزه

راز گوشت خوشمزه گوساله و نکاتی برای پختن گوشت گاو خانه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مواجهه با آهسته پختن انواع خاصی از گوشت یک چالش رایج برای بسیاری از خانه دارها است. عوامل مختلفی از جمله روش پخت گوشت، سن و گونه حیوان را می توان از دلایل کند پختن گوشت دانست. گوشت گاو از گاوهای نر جوان که معمولا بین 6 تا 7 ماهه هستند به دست می آید. گوساله پس از یک سالگی تبدیل به گاو بالغ می شود و در نتیجه رنگ و بافت گوشت آن تغییر می کند.

اگر علاقه مند به تهیه گوشت لطیف و کم چرب هستید، گوشت گاو گزینه مناسبی به نظر می رسد. برای پخت گوشت گاو، ترفندهایی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید گوشت لذیذ و خوش طعمی تهیه کنید.

همه چیز در مورد گوشت گاو

گوشتی را با بافت سفت و رنگ کرمی انتخاب کنید. گوشت گاو به دلیل محتوای چربی کم و بافت لطیف آن انتخاب خوبی است. از طرفی گوشت گوساله قرمز رنگ است و طعم ملایم تری دارد و ترد کمتری نسبت به گوشت گوساله دارد. با دقت به تکه گوشت نگاه کنید، خطوط راهنما را در آن خواهید دید.

برای جلوگیری از سفت شدن گوشت گاو و بهبود طعم آن در هنگام پخت، می توانید آن را در جهت بافت ماهیچه ای برش دهید. همچنین به وجود مزاج سرد در گوساله توجه کنید. اگر افراد سرد هستند، مصرف آن را محدود کنید یا در هنگام پخت مواد افزودنی مانند زیره، دارچین، زنجبیل، فلفل و سیر اضافه کنید تا سردی گوشت به حداقل برسد.

پخت گوشت گاو به روش گریل

روش مناسب تر برای پختن گوشت خام، پاها و دنده ها کباب کردن است. در این روش ابتدا گوشت گاو را به تکه های دلخواه برش می زنید و در ظرف مخصوص فر قرار می دهید. برای اینکه گوشت به تابه نچسبد می توانید کف تابه را با ورقه های آلومینیومی بپوشانید. چربی موجود در گوشت در حین پخت ذوب می شود، بنابراین نیازی نیست قبل از پختن به گوشت روغن اضافه کنید.

در طول فرآیند پخت، می توانید ادویه های مورد علاقه خود از جمله نمک، فلفل و گیاهان معطر مختلف را قبل یا بعد از پخت به گوشت اضافه کنید. اما توصیه می شود قبل از گذاشتن گوشت در فر نمک بپاشید، زیرا به این ترتیب گوشت لذیذتر و خوش طعم تر می شود. لازم به ذکر است که نیازی به پوشاندن ظرف یا اضافه کردن آب به آن نیست. گوشت گاو را به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 162 درجه سانتیگراد بپزید.

بعد از پخت، گوشت پخته شده را از فر خارج کرده و با فویل بپوشانید. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که دمای گوشت کمی پایین بیاید در این حالت بماند تا برش راحت شود.

پختن گوشت گاو به روش شنیسل

پیشنهاد می کنم از روش تهیه گوشت شنیسل استفاده کنید:

گوشت را به صورت افقی به عرض دلخواه برش دهید. اگر برش های نازک تری را ترجیح می دهید، آنها را به ضخامت دلخواه برش دهید.

قبل از کوبیدن گوشت، چربی اضافی مخصوصاً از پهلوها را بردارید. این باعث می شود که گوشت در هنگام سرخ کردن بهتر و مرطوب شود. برای این کار از یک چاقوی تیز کوچک استفاده کنید.

تکه های گوشت را در آرد بغلتانید تا سطح آنها را بپوشاند.

سپس تکه های گوشت را در ظرفی بریزید و تخم مرغ ها را اضافه کنید. محتویات را خوب مخلوط کنید تا گوشت به طور یکنواخت با تخم مرغ مخلوط شود.

آرد سوخاری را روی تکه های گوشت بپاشید تا سطح آنها را بپوشاند.

برای سرخ کردن گوشت، 100 گرم کره یا 1 قاشق غذاخوری روغن را در ماهیتابه داغ کرده و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

تکه های گوشت را به آرامی به تابه اضافه کنید. اگر تکه های گوشت از نظر اندازه و ضخامت متفاوت است، آنها را به ترتیب سرخ کنید. به عنوان یک قاعده کلی، تکه های گوشت را به مدت 1 تا 1.5 دقیقه از هر طرف یا تا زمانی که سطح آن طلایی و شیرین شود، بجوشانید.

توجه داشته باشید که زمان سرخ کردن برای ضخامت های مختلف گوشت نیز ممکن است متفاوت باشد.

بیف گریل شده

فرآیند تهیه گوشت گوساله به روشی متفاوت انجام می شود:

ابتدا گوشت گاو را به صورت افقی به اندازه دلخواه برش دهید. سپس تکه های گوشت را با طعم دلخواه ترکیب کنید.

چند قطره روغن زیتون را روی تکه های گوشت بریزید و با دست به طور یکنواخت روی سطح گوشت پخش کنید. سپس مقداری نمک و فلفل به سلیقه خود روی گوشت بپاشید. همچنین می توانید از سیر خرد شده و هر ادویه و چاشنی که دوست دارید استفاده کنید.

قبل از شروع، گریل یا کباب را از قبل گرم کنید. مطمئن شوید که گوشت را روی سطح کبابی گرم نشده یا کباب پز قرار ندهید. اگر از گریل گازی استفاده می کنید، 10 دقیقه قبل از شروع پخت آن را روشن کنید. اگر گریل زغالی دارید، 20 دقیقه قبل از شروع پختن، ذغال ها را گرم کنید.

تکه های گوشت را روی سطح گریل یا باربیکیو قرار دهید و با انبر بچینید. بین تکه های گوشت فاصله کافی بگذارید تا بتوانید به راحتی آنها را برگردانید.

نرم کردن گوشت گاو برای استیک، چاشنی گوشت گاو برای کباب، نحوه نرم کردن گوشت روی گریل، مواد مورد نیاز برای تفت دادن گوشت، نرم کردن گوشت، طرز پخت گوشت گاو در قابلمه، چاشنی بره برای کباب، مرین کردن گوشت ماهیچه ای

گوشت گاو را به مدت 12 تا 14 دقیقه بپزید. تکه های گوشت را هر چند دقیقه یکبار با انبر بچرخانید تا به ته گریل یا کباب پز نچسبد. زمان پخت این برش های گوشت بین 12 تا 14 دقیقه است.

یا می توانید گوشت گاو را در قابلمه ای با روغن حدود 20 دقیقه بپزید. در این صورت بهتر است از نمک پرهیز شود تا گوشت سفت نشود.

راز گوشت گاو خوشمزه

برای تهیه گوشت گاو منجمد توصیه می شود دو ساعت قبل از پخت گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید به تدریج به دمای محیط برسد. اگر نیاز به پخت فوری گوشت دارید، می توانید آن را از فریزر خارج کرده و در کیسه فریزر در آب گرم قرار دهید تا دما سریعتر متعادل شود.

یک راه سریع برای پختن گوشت برای رسیدن به ترد مطلوب در خورش ها استفاده از برش های کیوی است. برای این کار تکه های کیوی را روی سطح گوشت گذاشته و همراه با گوشت می پزید. این روش علاوه بر ترد شدن گوشت به بهبود طعم آن نیز کمک می کند. اگر به دلیل حساسیت از کیوی استفاده نمی کنید، می توانید از مواد دیگری مانند انگور، سرکه یا آبلیمو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا