سبک زندگی

شیوع مسمومیت‌های قارچ در کشور

خرید فالوور از سایت اینبو

همه ساله در فصل بهار موجی از مسمومیت ها در کشور بر اثر مصرف قارچ های سمی رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر راضیه کشاورز ملکی، با بیان اینکه همه ساله در فصل بهار موجی از مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های سمی در کشور به راه می افتد، گفت: برخی روش ها و معیارهای سنتی مانند تغییر رنگ یک نقره ای. قاشق به دلیل تماس با قارچ یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رشد قارچ ملاک علمی و صحیحی برای تشخیص سمی نبودن قارچ در همه موارد نیست.

وی افزود: برخی از سموم موجود در قارچ سمی در برابر حرارت مقاوم است و فرآیندهای تهیه غذا مانند پخت، جوشاندن، سرخ کردن، بخارپز کردن قادر به از بین بردن کامل مواد سمی موجود در آن نیست.

این کشاورز ادامه داد: از مصرف قارچ برای خودروها به ویژه قارچ هایی که در کنار تنه درختان رشد می کنند به ویژه درختان خشک شده و یا قارچ های جمع آوری شده توسط مردم محلی خودداری کنید.

کارشناس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تشخیص گونه های قارچ خوراکی از سمی تنها از نظر شکل ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و طعم مشکل است و این امر تنها توسط متخصصان و متخصصان قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

کشاورتس تاکید کرد: نباید به هیچ فردی که مدعی شناسایی گونه های سمی قارچ های خوراکی است توجه کنیم، در حالی که مصرف قارچ توسط پرندگان و سایر حیوانات اهلی و وحشی هرگز نشان نمی دهد که قارچ ها برای انسان سمی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت خود و خانواده فقط قارچ هایی را خریداری و مصرف کنید که از مراکز مجاز و در بسته بندی های مجاز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا