آشپزی

طرز تهیه باسلوق یلدایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باسلوق یلدایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه باسلوق یلدایی

باسلوق یلدایی یکی از شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق یلدایی را در ادامه مطلب ببینید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

باسلوق یلدایی مواد مورد نیاز
نشاسته رنگی 1 فنجان
آب سرد 1.5 فنجان
قند 1 فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
گل سرخ ¼ فنجان
کره 20 گرم
گردو کافی
پودر نارگیل کافی

طرز تهیه باسلوق یلدایی

مرحله اول

برای تهیه باسلوق یلدای لذیذ در ابتدای کار نشاسته رنگی را با آب سرد در ظرف مناسبی ریخته و خوب مخلوط کرده و از صافی رد کرده تا کاملا یکدست شود و همراه با شکر داخل قابلمه میریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا نشاسته غلیظ شود و در قابلمه جمع شود سپس گلاب را به همراه کره و وانیل به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

سطح سوم

وقتی نشاسته هنگام هم زدن از قابلمه جدا شد، از روی حرارت بردارید و 40 دقیقه استراحت دهید تا کاملا خنک شود. حالا نشاسته را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

سپس یک قسمت باسلوق را به صورت ساده می گذاریم، سپس رنگ سبز و رنگ قرمز را به دو قسمت دیگر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. حالا با دست چرب مقداری از مخلوط بشلوک را جدا کرده و به شکل توپ در آورید.

مرحله پنجم

حالا بشلیوک ها را در نارگیل میغلطانیم سپس یک گردو وسط آن ها قرار می دهیم. در آخر بشلیوک های یلد را به همین ترتیب درست می کنیم و در ظرف مورد نظر خود می گذاریم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر می خواهید پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت، باسلوس های شفافی داشته باشید، یک قاشق چای خوری جوهر لیمو یا آبلیموی تازه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا