آشپزی

طرز تهیه سوپ شیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سوپ شیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر یکی از غذاهای بین المللی خاص و خوشمزه است که در کشورهای مختلف با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ شیر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر نر 2.5 فنجان
قارچ 200 گرم
کره 25 گرم
آب مرغ 2.5 فنجان
جو پرک ½ فنجان
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
هویج 1 قطعه
جعفری چند برگ
لیمو ترش 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
کره کافی

طرز تهیه سوپ شیر

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ شیر خوشمزه در یک قابلمه مناسب ابتدا کره را بریزید سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید تا کره آب شود. در این مدت قارچ را خلال می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در حین سرخ شدن قارچ ها 1 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند. به تفت دادن قارچ ها ادامه می دهیم تا آب اضافی آن ها کشیده شود سپس آرد را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله آرد را خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آن کاملا از بین برود سپس آب مرغ را کم کم اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا آرد گلوله نشود. سپس هویج را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هویج را به همراه آب میوه و شیر دمای اتاق به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. توجه داشته باشید که برای تهیه سوپ شیر باید از شیر آب پز شده استفاده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و بگذارید مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند. در حین پختن سوپ، درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و هر چند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید تا به ته آن نچسبد.

مرحله ششم

پس از اینکه جو کاملا باز شد و سوپ خامه ای شد، خامه را در ظرف مناسبی بریزید، سپس یک پیمانه از سوپ را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خامه را به سوپ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با بقیه مواد یکدست شود. پس از افزودن خامه، سوپ را میل کنید و در صورت لزوم مقداری نمک و ادویه اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا جعفری تازه را خرد کرده و به سوپ اضافه کنید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. در آخر سوپ را در بشقاب مورد نظر ریخته و با برش های لیمو و جعفری خرد شده تزئین کرده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا