آشپزی

فوت و فن شیرینی مشهدی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی مشهدیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر شیرینی مشهد

هنر و هنر شیرینی پزی مشهدی راز طعم شیرینی مشهدی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرینی مشهدی معروف به «سوط قندی» یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است. این شیرینی مخصوصاً در شهر مشهد و استان خراسان رضوی تولید و مصرف می شود. شیرینی مشهدی با طعم و لذیذی لذیذ و متمایز به عنوان یکی از معروف ترین و محبوب ترین شیرینی های کشورمان شناخته می شود. همچنین این شیرینی به دلیل کیفیت بالا و طعم بی نظیری که دارد به راحتی به سایر نقاط کشور ارسال و توزیع می شود. از دیگر ویژگی های این شیرینی می توان به ماندگاری طولانی و امکان نگهداری طولانی مدت آن اشاره کرد.

مواد لازم و آموزش درست کردن شیرینی مشهد

برای تهیه شیرینی مشهدی ابتدا برنج را با هل و نمک در قابلمه می پزند تا کاملا بپزند. سپس با افزودن شکر و روغن و زعفران به برنج طعم شیرین و لذیذی به آن اضافه می شود. در مرحله بعد این طعم شیرین شده و با آرد و تخم مرغ مخلوط می شود تا گلوله های کوچکی به وجود بیاید. سپس این گلوله ها در روغن داغ سرخ می شوند تا طلایی و شیرین شوند. در نهایت شیرینی مشهدی آماده و طلایی و شیرین سرو می شود. در این فرآیند از مواد اولیه مانند برنج، شکر، روغن، آرد، نمک، هل و زعفران برای تهیه شیرینی مشهد استفاده می شود.

هنر شیرانی مشهد

برای تهیه شیرینی مشهدی بهتر است از برنج مرغوب و دانه های درشت و خشک استفاده کنید.

برای گرفتن طعم مناسب در شیرینی مشهد استفاده از شکر کره و زعفران اصل توصیه می شود.

گلوله های شیرین مشهدی را بهتر است با روغن داغ شده سرخ کنید تا دستوری طلایی و خوش طعم به دست آید.

برای تهیه کیک های نرم و خوش طعم توصیه می شود از تخم مرغ مرغوب استفاده کنید.

شیرینی مشهدی به دلیل ماندگاری بالا می تواند به عنوان هدیه ای مناسب برای دوستان و خانواده سرو شود.

شیرینی مشهدی را بهتر است در ظروف درب بسته قرار دهید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. به این ترتیب می توانید مدت زمان بیشتری از تازگی و طعم شیرینی لذت ببرید.

شیرینی بار چیست؟

کیک مربا یکی از شیرینی های سنتی و محبوب ایرانی است که با افزودن مربا به آرد، شیر، روغن، بکینگ پودر و تخم مرغ درست می شود. مواد را مخلوط کرده و در قالب صافی روی سینی فر می ریزیم.

سپس مربای توت فرنگی، آلبالو یا زردآلو را روی سطح آردپاشی شده بمالید و با آرد بپوشانید. این عمل تا زمانی که تمام مربا ریخته و با آرد پوشانده شود ادامه می یابد.

سپس تخته فر را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و به مدت 25 تا 30 دقیقه می پزیم. پس از پخت، گل ختمی باید تا دمای اتاق خنک شود و سپس به قطعات کوچکتر بریده شود.

کیک های مربا را می توان با چای یا قهوه یا به عنوان یک صبحانه خوشمزه در هر زمانی از روز سرو کرد. این نبات با طعم شیرین و عطر مطبوعش لذیذ و متمایز است و می تواند انتخابی عالی برای لذت بردن از یک دسر شیرین باشد.

هنر مربای شیرین

ترکیب مواد با کیفیت: استفاده از مواد با کیفیت و خالص مانند آرد طبیعی، تخم مرغ تازه و شیر واقعی می تواند طعم و کیفیت مربا را بهبود بخشد.

استفاده از ادویه‌های مختلف: می‌توانید ادویه‌هایی مانند دارچین، زعفران، وانیل یا هل را به مربا اضافه کنید تا طعم آن متنوع‌تر و بهتر و متمایزتر شود.

تزیین با خامه یا کره: برای تزیین مربا می توانید از خامه یا کره مرغوب برای تکمیل ظاهر و طعم آن استفاده کنید.

شیرینی مشهد خانم جمشیدیان شیرینی نرم کننده با مربا طرز تهیه تاپینگ مارمالاد شیرینی مشهد.

استفاده از مواد مختلف: برای درخواست مربای متنوع تر، می توانید از مرباهای مختلف مانند توت فرنگی، گیلاس، هلو یا زردآلو استفاده کنید.

انواع شکل ها: می توانید مربا را به اشکال مختلف مانند دایره، قلب، گل و موارد دیگر در آورید تا جذاب تر به نظر برسند.

تزیین با مواد مختلف: برای تزیین کیک و بهبود طعم و ظاهر آن می توانید از خرما، پسته، بادام، مغز کاج و سایر مواد استفاده کنید.

نکات طلایی برای تهیه شیرینی مشهدی

برای پخت شیرینی با استفاده از توستر توصیه می شود توستر را روشن کرده و آن را با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم کنید، سپس کلوچه ها را داخل آن قرار دهید و به مدت 15 دقیقه بپزید.

اگر توستر دو طرفه دارید، می توانید از آن برای پخت کوکی ها استفاده کنید و دو طرف کوکی را به طور یکنواخت بپزید.

دقت کنید که در حین هم زدن آرد را زیاد مخلوط نکنید و همچنین خمیر کیک را فشار ندهید زیرا باعث خشک شدن خمیر مربا می شود.

هنگام انتقال خمیر پای به قالب دقت کنید و مراقب باشید که شکل خمیر حفظ شود و تغییر نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا