فناوری و تکنولوژی

گوگل رقیب OpenAI Sora را با مدل زبان Veo برای تولید ویدئو معرفی کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

گوگل یک تولید کننده متن به ویدئو با هوش مصنوعی جدید به نام Veo معرفی کرد. هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، اما خوب به نظر می رسد. این بیشتر شبیه مولد پس‌زمینه هوش مصنوعی Pixel 8 است، بله، مرجع عجیب و غریب.

در اخبار دیگر، پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) علیه گوگل چیز بسیار جالبی را فاش کرد: پرداخت 20 میلیارد دلاری گوگل به اپل در سال 2022. ظاهراً این مبلغ هنگفت موقعیت گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر سافاری اپل تضمین می کند. برای همه آیفون ها آی پد و مک

این افشاگری برگرفته از یک سند دادگاه است که اخیراً منتشر شده است. جالب اینجاست که گوگل و اپل از سال 2002، زمانی که گوگل برای اولین بار به موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های اپل تبدیل شد، چندین بار درباره آن مذاکره کرده اند.

تلاش مداوم وزارت دادگستری برای شفافیت سرانجام نتیجه داد. شکایتی که در سال گذشته ارائه شد نشان داد که پرداخت های گوگل به اپل 36 درصد از کل درآمد اپل از سافاری را تشکیل می دهد که رقم قابل توجهی است. اکنون مبلغ دقیق – 20 میلیارد دلار – تأیید شده است.

این معامله مورد انتقاد رقبایی مانند مایکروسافت قرار گرفت. ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت که این قرارداد رقابت برای موتورهای جستجو مانند بینگ را خفه می کند. او حتی فاش کرد که مایکروسافت قبلاً سعی کرده بود اپل را به استفاده از بینگ به عنوان پیش فرض ببرد، اما موفق نشد.

اپل از انتخاب خود دفاع می کند. در شهادت دادگاه، ادی کیو از اپل نسبت به توانایی بینگ برای مطابقت با گوگل از نظر “کیفیت و عملکرد” ​​ابراز نگرانی کرد. به گفته Cue، اپل به سادگی معتقد است که گوگل “بهترین” تجربه جستجو را برای کاربران خود ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا