فناوری و تکنولوژی

بیت کوین برای اولین بار از زمان آغاز به کار خود از یک میلیارد تراکنش عبور کرده است

خرید فالوور از سایت اینبو

بیت کوین، قدیمی ترین و گران ترین ارز دیجیتال موجود، اولین تراکنش های میلیاردی خود را در این هفته انجام داد. این دارایی که در سال 2009 ایجاد شد، پانزده سال طول کشید تا به یک میلیارد تراکنش برسد.

جامعه کریپتو خوشحال شد و پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با پیام هایی که نقطه عطف بیت کوین را به یکدیگر تبریک می گفتند، پر کردند. در پس زمینه این نقطه عطف، قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر 63582 دلار در صرافی های بین المللی مانند CoinMarketCap است.

داشبورد بیت کوین کلارک مودی نشان می دهد که بیت کوین در تاریخ 5 می یک میلیارد تراکنش را در بلوک شماره 842241 انجام داد. تا روز سه شنبه، 7 می، تعداد کل تراکنش های بیت کوین به 1,000,701,505 رسید.

نیشال شتی، بنیانگذار و مدیرعامل صرافی هندی WazirX، با X صحبت کرد تا در مورد این نقطه عطف نظر دهد.

اولین بلاک بیت کوین در 3 ژانویه 2009 استخراج شد. در 5603 روز وجود خود، شبکه بیت کوین به طور متوسط ​​178475 تراکنش در روز را پردازش کرده است، بدون احتساب تراکنش های پردازش شده از طریق شبکه لایتنینگ، یک پروتکل سطح 2 بیت کوین که تراکنش های سریع تر را تسهیل می کند.

تکمیل یک میلیارد تراکنش بیت کوین تنها چند هفته پس از انجام چهارمین رویداد نیمه هاوینگ بلاک چین در 20 آوریل انجام شد. سه روز بعد در آوریل 2023، بیت کوین رکورد روزانه 926000 تراکنش را ثبت کرد. این تعداد تراکنش در پس زمینه راه اندازی پروتکل Runes افزایش یافت.

بیت کوین رونز که توسط کیسی رودمور، که پروتکل محبوب Ordinals را برای NFT های مبتنی بر بیت کوین نیز ایجاد کرده است، یک پروتکل ابتکاری است که برای رفع مشکلات مرتبط با سیستم های رمزی مبتنی بر بیت کوین که بر داده های خارج از زنجیره و توکن های اختصاصی استفاده می شوند، طراحی شده است عملیات ایجاد شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا