فناوری و تکنولوژی

تراشه به‌کار رفته در آیپد پرو، ۳۸هزار میلیارد عملیات در ثانیه انجام می‌دهد

خرید فالوور از سایت اینبو

دیروز در رویداد مورد علاقه کوپرتینوها، جدیدترین و قدرتمندترین تراشه اپل یعنی تراشه M4 رونمایی شد. این تراشه که در ساخت جدیدترین آیپد پرو استفاده شده است، عملکرد استثنایی را ارائه می دهد.

به گزارش سرگرمی روز، اپل همزمان با رونمایی از جدیدترین تبلت های خود از تراشه M4 رونمایی کرد. M4 که با استفاده از فناوری نسل دوم 3 نانومتری ساخته شده است، سیستمی است که بهره وری انرژی سیلیکون پیشرو در صنعت اپل را بهبود می بخشد و به نازک ترین آیپد پرو کمک می کند.

همچنین دارای یک صفحه نمایش کاملا جدید برای بهینه سازی دقت، رنگ و وضوح کلی صفحه نمایش Ultra Retina XDR آیپد پرو است. M4 سریع‌ترین موتور عصبی اپل را دارد که می‌تواند تا 38 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد، که سریع‌تر از موتور پردازش عصبی هر کامپیوتر هوش مصنوعی امروزی است.

M4 اپل، در کنار پهنای باند حافظه سریع‌تر، و همچنین شتاب‌دهنده‌های ML در CPU و GPU با عملکرد بالا، آی‌پد پرو جدید را به یک دستگاه هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمند تبدیل می‌کند.

به گفته معاون ارشد فناوری سخت افزار اپل، iPad Pro M4 نشان می دهد که چگونه ساخت و استفاده از بهترین سیلیکون سفارشی می تواند محصولات موفقی را ارائه دهد. عملکرد کم مصرف M4 در کنار موتور نمایشگر جدید و طراحی خاص این آیپد، اجرای سخت ترین بازی ها را نیز ممکن می سازد.

از سوی دیگر، پیشرفت‌های عمده در پردازنده، پردازنده گرافیکی و سیستم حافظه M4، آیپد پرو را برای اجرای جدیدترین برنامه‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، آسان‌تر می‌کند. به طور کلی، این تراشه جدید آیپد پرو را به قدرتمندترین دستگاه در نوع خود تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا