آشپزی

طرز تهیه آش بلغور گندم با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش بلغور گندم را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ گندم بلغور

آش گندم بلغور یکی از غذاهای مقوی ایرانی است که بیشتر در فصل زمستان تهیه می شود. این سوپ خوشمزه را می توانید با گوشت، سیرابی یا بدون گوشت به سلیقه خود درست کنید، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ گندم بلغور برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بلغور گندم 2 فنجان
نخود فرنگی ½ فنجان
لوبیا چیتی ½ فنجان
عدس ½ فنجان
پیاز 5 عدد وسط
سیر 6 عدد قرص
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
گیاه خواری 200 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و روغن مایع کافی

طرز تهیه سوپ گندم بلغور

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ گندم بلغور خوشمزه در ابتدای کار لوبیاها (بدون عدس) را در ظرف مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک انگشت از سطح حبوبات بالاتر باشد.

مرحله دوم

بعد از اینکه نخود و لوبیا چیتی خوب خیس خوردند، آنها را در قابلمه مناسبی بریزید، سپس 4 پیمانه آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید.

سطح سوم

بعد از 30 دقیقه از جوشاندن لوبیا و نخود، عدس ها را شسته و به قابلمه اضافه کنید تا 30 دقیقه دیگر با هم بپزند. در همین حین پیاز را پوست گرفته و به صورت ورقه ای نازک و یکدست خرد کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سفید شود سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

مرحله پنجم

پیاز را چند دقیقه دیگر تفت دهید سپس بلغور گندم را شسته و به قابلمه اضافه کنید. سپس 6 پیمانه آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بلغور 30 ​​دقیقه بجوشد سپس حبوبات پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیرها را پوست گرفته و نگینی می کنیم سپس با کمی روغن در تابه ای کوچک به مدت یک دقیقه تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس سیر را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سبزی آش را به شکل متوسط ​​برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس نعناع خشک را با کمی روغن در تابه ای کوچک به مدت 30 ثانیه تفت می دهیم و به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله حرارت را کم می کنیم و می گذاریم سوپ کمی غلیظ شود و جا بیفتد. سرگرمی روز آش بلغور گندم را در بشقاب مورد نظر می ریزیم و با موادی مانند پیاز داغ، جوجن داغ یا پنیر دلمه تزئین می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا