آشپزی

طرز تهیه انار پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه انار پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه انار پلو

انار پلو یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که معمولا به عنوان شام شب یلدا تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه انار پلو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 6 نفر
برنج 6 لیوان
کره 5 قاشق غذاخوری
پیاز 3 عدد
زعفران آب پز کافی
تماس گرفت 4 عدد
سینه و ران مرغ 400 گرم
سیر 4 عدد قرص
رب انار و خلال پسته کافی
نمک و فلفل کافی
برگ بو 2 عدد

طرز تهیه انار پلو

مرحله اول

من آماده می کنم انار برنج خوشمزه در ابتدای کار سینه و پای مرغ را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس به اندازه ای آب می ریزیم که روی گوشت مرغ را بپوشاند. سپس پوست ۲ سیر و ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر و پیاز را بشویید سپس به 4 قسمت تقسیم کنید و به قابلمه حاوی مرغ اضافه کنید. سپس برگ بو را به همراه نمک و فلفل به مرغ اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله مرغ را به مدت 45 دقیقه در آب جوش بگذارید تا پخته شود. سپس بعد از گذشت این مدت سینه و پای مرغ را از قابلمه خارج کرده و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کره، زعفران دم کرده، نمک و فلفل را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره کاملا آب شود. سپس سینه و پای مرغ را در ماهیتابه می ریزیم سپس سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست باقی مانده را از سیر و پیاز جدا می کنیم سپس با رنده ریز می شوییم و رنده می کنیم. سپس تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز رنده شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود. سپس سیر را اضافه کرده و به پخت ادامه می دهیم تا عطر سیر گرفته شود سپس رب انار را اضافه کرده و می پزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نیمی از دانه های انار را به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم سپس حرارت را خاموش می کنیم و سس را به مرغ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خلال های پسته را به همراه بقیه دانه های انار در تابه ای مناسب بریزید سپس مقداری روغن به آنها اضافه کنید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی تفت دهید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس برنج را شسته و همراه با 1 قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود. بعد وقتی دور تا دور برنج نرم شد بعد مغزش کمی گیر کرد قابلمه رو از روی حرارت برداشته و برنج رو توی آبکش میریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم سپس مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و نان را به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم. سپس نصف برنج را داخل مخلوط مرغ و سس بریزید.

مرحله دوازدهم

حالا برنج را هم میزنیم تا مزه دار شود. سپس برنج سفید را داخل قابلمه بریزید سپس با پشت قاشق فشار دهید تا برنج غلیظ شود. سپس برنج طعم دار شده را روی برنج سفید بریزید و دوباره فشار دهید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله برنج طعم‌دار را صاف می‌کنیم، سپس مخلوط خلال‌های پسته را داخل آن می‌ریزیم و فشار می‌دهیم تا لایه‌ها به هم بچسبند. بعد درب قابلمه را با بخار آب می پوشانیم سپس آن را روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم پلو با انار به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا برنج پخته شود. حالا بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پانزدهم

در آخر پلو را با انار در ظرف مورد نظر برمی گردانیم سپس در صورت تمایل با دانه های انار و خلال پسته تزئین می کنیم. در آخر انار پلو را با ماست، ترشی یا سبزی سرو کنید سپس میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا