آشپزی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی تهرانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش قورمه سبزی تهرانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه آش سبزی تهران

خورش قورمه سبزی یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که با دستور پخت و مواد مختلف تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله می توانید این غذای خوشمزه را با گوشت قرمز یا مرغ بنا به ذائقه خود درست کنید. طرز تهیه آش سبزی تهران برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
گوشت سرد است 500 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
لیمو عمانی 4 عدد
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی ½ فنجان
سبزیجات بخار پز شده 1 کیلوگرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه آش سبزی تهران

مرحله اول

من آماده می کنم خورش قورمه سبزی تهرانی ابتدا باید لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را از شب قبل در یک کاسه آب خیس کنیم. در صورت امکان دو سه بار آب ظرف را عوض می کنیم و آب تازه می ریزیم تا تورم دانه ها کاملا برطرف شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

سطح سوم

حالا مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود. بعد از اینکه عطر ادویه ها را بیرون دادند، پس از شستن، گوشت را ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنند.

مرحله چهارم

گوشت را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند، سپس حبوبات را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. لوبیاها را دو دقیقه تفت دهید سپس 4 پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید.

مرحله پنجم

حالا باید اجازه دهیم گوشت و حبوبات به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزند تا نرم شوند. در همین حین سبزی خورشتی را با تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و پیازچه شسته و ریز خرد کنید.

مرحله ششم

سپس تابه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن می ریزیم، سپس سبزی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب اضافی آن کاملا کشیده شود و سبزی به روغن بیفتد.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از اینکه گوشت نرم شد سبزی را به همراه کمی نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم و یک ساعت دیگر اجازه می دهیم خورش روی حرارت ملایم بماند تا کاملا جا بیفتد.

مرحله هشتم

در این مدت لیموهای عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود. در پایان پخت خورش، لیمو عمانی را اضافه کرده و اجازه دهید 15-30 دقیقه دیگر خورش روی آتش بماند.

مرحله نهم

حالا باید اجازه دهیم روغن نباتی چکه کند. می توانیم یک تکه یخ اضافه کنیم تا روغن خورش گرفته شود. در آخر خورش را در ظرف مناسبی بریزید سپس با برنج یا کیت آبکش شده سرو کنید.

نکاتی برای درست کردن سوپ سبزیجات

ته نشین شدن خورش

اگر می خواهید خورش کاملا پخته شود و آب و دانه آن جدا نشود، باید حدود 5 ساعت زمان بدهید تا خورش بپزد. البته لازم نیست 5 ساعت روی خورش باشید، فقط باید صبح زود بگذارید تا برای ناهار کاملا جا بیفتد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا