آشپزی

طرز تهیه چلو گوشت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چلو با گوشت

برای ایجاد طعم های شگفت انگیز و به یاد ماندنی، همیشه نیازی به استفاده از مواد زیادی نیست. گوشت چلو یکی از آن غذاهایی است که باید به تنهایی و بدون دارچین اضافی سرو شود. مهم ترین نکته در پختن گوشت گاو این است که پخته و خوش طعم باشد. در این آموزش یکی از بهترین دستور پخت زعفران گاو را آماده کرده ایم. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه چلو با گوشت برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوسفند یا گاو 500 گرم
پیاز 2 عدد
کره 1 قالب
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
برگ بو به اندازه ای که لازم است
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به اندازه ای که لازم است
چوب دارچین به اندازه ای که لازم است

طرز تهیه چلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه چلو گوشتی خوشمزه و مخصوص ابتدا پیاز را بشویید و نگینی خرد کنید. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید و پس از گرم شدن کامل روغن را اضافه کنید و پیاز را در آن تفت دهید.

مرحله دوم

می توانید از روغن مایع برای سرخ کردن هم استفاده کنید، اما روغن طعم بی نظیری به رول شما می دهد. حالا تکه های گوشت را با استفاده از قلم مو با زعفران بپوشانید. می توانید مقداری فلفل سیاه روی گوشت بریزید اما نمک باعث می شود که گوشت آرام آرام بپزد.

سطح سوم

پس در این مرحله به هیچ عنوان نمک اضافه نکنید. حالا باید گوشت را در تابه سرخ کنید. مواظب باشید حرکت گوشت آبکی شود. ابتدا اجازه دهید یک طرف گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم

سپس به آرامی چرخانده می شود تا گوشت از هر طرف خوب تفت بخورد. باید اجازه دهید گوشت کاملا سرخ شود. حالا یک برگ بو و یک چوب دارچین به گوشت اضافه کنید. گوشت را باید با آب پوشانده و به مدت 3-4 ساعت روی حرارت ملایم بجوشانید.

مرحله پنجم

هرگز روی گوشت آب سرد نریزید زیرا بیش از حد پخته می شود. دقت کنید که حرارت باید متوسط ​​رو به پایین باشد تا گوشت کاملا پخته شود. در صورت تمایل می توانید از سبزیجات معطر برای خوش طعم شدن گوشت استفاده کنید.

مرحله ششم

سیر، کرفس، هویج یا فلفل انتخاب های خوبی برای طعم دادن به آبگوشت هستند. البته برگ بو و دارچین نیز عطر مطبوع و مطبوعی به گوشت می دهد. در اواسط پخت می توانید کمی نمک به گوشت اضافه کنید.

مرحله هفتم

بهتر است در آبگوشت نمک بریزید. بعد از آماده شدن کامل گوشت در اواخر پخت کمی زعفران اضافه می کنیم. وقتی گوشت کاملاً پخت، برگ بو و چوب دارچین را جدا کنید. زمانی که یک لیوان آب در قابلمه باشد، زمان مناسبی برای این کار است.

مرحله هشتم

حالا باید آبگوشت را صاف کنید. گوشت ها را به آرامی جدا کرده و با کمی آبلیموی تازه همراه با برنج سفید یا زعفرانی سرو کنید. برای تزیین گوشت می توانید از مقداری پیازچه استفاده کنید.

مرحله نهم

آب گوشت را می توانید در ظرفی جداگانه به همراه غذا سرو کنید. نوش جان. در صورت تمایل می توانید هنگام تهیه چلوگوشت از کمی پوره گوجه فرنگی سرخ شده نیز استفاده کنید اما فقط چلوگوشت با زعفران عطر و طعم خوبی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا