آشپزی

طرز تهیه دسر کارامل بیسکویت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر بیسکویت کاراملی

دسر بیسکویت کاراملی یکی از انواع دسرهای ساده و مجلل است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه دسر شیرینی کاراملی به ادامه مطلب بروید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای دسر بیسکویت کاراملی
شیر نر 2 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور 1 بسته
کرم رنگ 200 گرم
پودر کرم کارامل 1 بسته
سس کارامل کافی

طرز تهیه دسر بیسکویت کاراملی

مرحله اول

برای تهیه دسر شیرینی کاراملی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه پودر کارامل و نشاسته ذرت در ظرف مناسبی بریزید سپس هم بزنید تا مواد داخل شیر حل شود. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس مخلوط شیر را به مدت 4 تا 5 دقیقه مدام هم می زنیم تا کمی غلیظ شود سپس مقداری از شیر را با خامه مخلوط می کنیم تا دمای خامه با مواد داخل قابلمه برابر شود سپس خامه را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط شیر و نشاسته را به مدت 1 دقیقه روی حرارت هم بزنید سپس تابه را از روی حرارت بردارید. حالا لیوان های سرو خود را انتخاب می کنیم و داخل لیوان ها را با سس می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکویت های پتی بوربن را در غذاساز بریزید و آنقدر پردازش کنید تا کاملا پودر شوند. سپس مقداری از بیسکویت پودر شده را روی سس کارامل ریخته سپس بیشتر لیوان ها با دسر پر می شود.

مرحله پنجم

سپس روی دسر را با پودر بیسکویت بپوشانید و لیوان ها را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا سفت شود و خنک شود. بعد از این مدت لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا لیوان ها را با شکلات آب شده و برش های توت فرنگی، موز و هر میوه دلخواه تزیین کنید. در آخر دسر کارامل بیسکویتی را با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا