آشپزی

طرز تهیه کیک سیب و دارچین فوری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک سیب و دارچین فوری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک فوری با سیب و دارچین

کیک سیب دارچینی یکی از انواع کیک های بین المللی ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف قابل تهیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب دارچینی فوری در ادامه مطلب همراه باشید. و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای کیک فوری با سیب و دارچین
ارد 2 لیوان
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
یک سیب 3 عدد
شیر نر ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
گردو آسیاب شده ½ فنجان
دارچین 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فوری با سیب و دارچین

مرحله اول

برای تهیه یک کیک خوشمزه و خاص با سیب و دارچین ابتدا دو عدد سیب را پوست بگیرید سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس سیب های باقی مانده را پوست بگیرید و به ورقه های نازک برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله 2 قاشق غذاخوری شکر را به همراه کمی دارچین روی سیب های ورقه شده بپاشید و کنار بگذارید. سپس فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

سطح سوم

حالا شکل مورد نظر را با کاغذ روغنی یا روغن آزاد کننده کیک می پوشانیم و کنار می گذاریم. سپس آرد را با پودر دارچین و بکینگ پودر در ظرف مناسبی مخلوط کرده و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را در همان دمای محیط به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با دور تند به مدت 7-8 دقیقه با همزن مخلوط کنید تا غلظت مواد حجیم و رنگ آن ها روشن شود.

مرحله پنجم

حالا شیر و روغن را یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه با همزن آرام مخلوط کنید تا با بقیه مواد ترکیب شوند. سپس سیب های رنده شده را اضافه کنید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد را به مواد داخل کاسه سه مرحله ای اضافه کنید و یک طرف آن را با لیسک مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود. سپس مایه کیک را در قالب بریزید، سپس سیب های برش خورده را روی مایه کیک قرار دهید.

مرحله هفتم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 35 تا 45 دقیقه بپزد. بعد از اینکه کیک کاملا پخت، گریل را چند دقیقه روشن می کنیم تا کیک طلایی شود. در آخر کیک را از فر خارج کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا