آشپزی

فوت و فن ته چین تک نفره در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ته چین تک نفرهو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فوت و فن ته چین برای یک بازیکن

فوت و فن ته چین برای یک بازیکن و راز طعم تکین تکین خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ته چین نوعی تاچین زیبا و ایده آل برای مراسم و مجالس محسوب می شود که معمولا به صورت تکی ارائه می شود. برای تهیه این دستور می توانید از قالب های کوچک مافین یا قالب های مخصوص استفاده کنید. انتخاب محتوای پایین متوسط ​​به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برای تهیه یک قالب لذیذ قبل از افزودن مواد لازم است قالب را خوب چرب کنید تا قالب به راحتی از قالب جدا شود و همچنین برای گرفتن رنگ زیبا زعفران آب پز غلیظ را اضافه کنید.با مقداری یخ سرو کنید. برای زیباسازی بیشتر استفاده از زرشک و انواع پیاز توصیه می شود.

مواد لازم برای پخت تهین برای یک نفر

3 فنجان برنج

1/2 سینه مرغ

1 عدد پیاز

3 عدد زرده تخم مرغ

عصاره ماست 1/2 فنجان

روغن مایع پخت و پز 3 گرم

زعفران به مقدار لازم

زرشک به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه و برگ بو به میزان لازم

روش کف سازی تک نفره

سینه های مرغ را در قابلمه بریزید و با اضافه کردن یک برگ بو، یک عدد پیازچه به همراه کمی نمک و فلفل، مواد را آماده کنید. سپس آب جوشیده را روی سینه های مرغ بریزید و بگذارید کاملا بپزند. پس از پخته شدن مرغ ها را از قابلمه خارج کرده و به صورت نوار برش داده و کمی زعفران پخته شده بپاشید و کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ، زرده ها را بزنید و با همزن دستی یا چنگال خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماست تغلیظ شده، کره مایع و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست و هماهنگ به دست آید.

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید و سپس بجوشانید. در حین پختن برنج، به طور مرتب ته آن را بردارید و کمی زودتر از حد معمول، برنج را آبکش کنید و به مخلوط تمام شده داخل کاسه اضافه کنید.

قالب های مافین را با کره یا روغن زیاد چرب کنید. ابتدا یک لایه برنج در قالب ها بریزید، سپس یک لایه مرغ خرد شده را اضافه کنید و با یک لایه دیگر برنج بپوشانید. محتویات را محکم در قالب فشار دهید، روی هر کدام از آنها کمی روغن بمالید و با فویل بپوشانید. روی فویل چند سوراخ ایجاد کنید و قالب ها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا برنج خوب پخته شود. در آخرین لحظات پخت فویل را بردارید و گریل را روشن کنید تا کف آن طلایی و برشته شود. چین های تمام شده را از قالب خارج کنید و با زرشک سرخ شده و کمی شکر تزئین کنید.

فوت و فن ته چین برای یک بازیکن

زمان لازم برای پخت ته چین بسته به نوع شکل انتخابی می تواند از یک ساعت تا یک ساعت و نیم متغیر باشد.

همچنین امکان استفاده از تخم مرغ کامل در دستور تهیه ته چین وجود دارد.

در حین مخلوط کردن زرده ها، مراقب باشید که آنها را زیاد مخلوط نکنید تا بوی نامطبوع به مشام نرسد.

برای اینکه طعم و بافتی خاص به ته ظرف بدهد، توصیه می شود از زرشک تفت داده شده به همراه تکه های مرغ خرد شده در وسط آن استفاده کنید.

برای تزیین زیباتر قسمت پایینی توصیه می شود در تزیین نهایی از تکه های فیله مرغ به شکل حلزون استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا