فناوری و تکنولوژی

(تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال

خرید فالوور از سایت اینبو

رنج روور اولین خودروی تمام الکتریکی خود را که در نزدیکی دایره قطب شمال در حال آزمایش است، رونمایی کرد. نمونه اولیه با طراحی تمام مشکی، وفادار به سبک نمادین برند خود، در حالی که کیفیت ساخت خود را به رخ می کشد، وارد بازار شد.

به گزارش روزیاتو، اولین آزمایش واقعی رنج روور الکتریکی پس از یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن انجام شد. و اکنون برای اولین بار شاهد یک رنجروور الکتریکی بدون هیچ گونه پوششی هستیم.

آزمایش اولین برد یک مریخ نورد الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

لندرور ادعا می کند که وسیله نقلیه جدید آنها بی صداترین و زیباترین رنجروور ساخته شده است.

با این حال، این خودروی جدید تفاوت چندانی با رنجروورهای بنزینی معمولی که از سال 2022 وارد بازار شده اند، ندارد.

برنامه آزمایشی برنامه ریزی شده برای این وسیله نقلیه شامل نشان دادن عملکرد قابل قبول در شدیدترین شرایط آب و هوایی است. از منفی 40 درجه در دایره قطب شمال تا دمای بیش از 50 درجه در بیابان های خاورمیانه.

جگوار لندرور (JLR) بر این باور است که رنج روور الکتریکی راه را برای بهبود قابلیت‌های رانندگی الکتریکی، بهینه‌سازی و سفرهای لوکس هموار خواهد کرد.

آزمایش اولین برد یک مریخ نورد الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

با این حال، قبل از اینکه بتوان آن را فروخت، باید آزمایش های سختی را پشت سر بگذارد تا در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین رتبه بندی شود.

آزمایش های بهینه سازی رانندگی در دریاچه های یخ زده در سوئد به پایان رسیده است.

یک نوآوری قابل توجه در رنج روور الکتریکی سیستم کنترل کشش پیشرفته آن است که با تنظیمات سنتی متفاوت است. این سیستم جدید کنترل لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص می‌دهد و زمان پاسخ‌دهی گشتاور در هر چرخ را از حدود 100 میلی‌ثانیه به تنها یک میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. مشکلی که باعث می شود روی سطوح یخی یا لغزنده عملکرد ضعیفی داشته باشد.

آزمایش اولین برد یک مریخ نورد الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

برد باتری آن چقدر است؟

این خودروساز بریتانیایی هنوز جزئیات زیادی درباره عرضه رنج روور الکتریکی منتشر نکرده است.

آنچه ما می دانیم این است که این خودرو از معماری شارژ 800 واتی استفاده می کند که آن را با پورشه تایکان یا شاسی بلندهای EV6 و EV9 کیا که دارای مکانیزم های شارژ فوق سریع هستند، برابری می کند.

با توجه به معماری و اندازه باتری، بسیاری انتظار دارند که رنج روور الکتریکی بتواند با یک بار شارژ حدود 400 مایل را طی کند.

آزمایش اولین برد یک مریخ نورد الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

چقدر هزینه دارد؟

Range Rover الکتریکی در بریتانیا در کارخانه Solihull این شرکت تولید خواهد شد.

این خودروساز بریتانیایی در ماه دسامبر لیست انتظار خودروی آینده خود را باز کرد و گفت که تا فوریه بیش از 16000 نفر به آن ابراز علاقه کرده اند.

آزمایش اولین برد یک مریخ نورد الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

البته تا زمان رونمایی رسمی این خودرو، قیمت آن مشخص نخواهد شد.

با این حال، با قیمت رنجروور بنزینی که در حال حاضر بیش از 100000 پوند قیمت دارد، مدل تمام الکتریکی می تواند قیمتی نزدیک به 150000 پوند داشته باشد.

آزمایش اولین برد کاوشگر الکتریکی در دمای -40 درجه قطب شمال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا