ترفند و آموزش

5 تا از بهترین هاستینگ های ایرانی در سال 1403

خرید فالوور از سایت اینبو

هاستینگ یا سرویس میزبانی در واقع فضایی است که در اختیار شما قرار داده می شود تا سایت خود را روی آن نگه دارید. اگر در فضای کسب و کار آنلاین فعالیت داشته اید احتمالا با هاستینگ یا Host آشنا هستید. شرکت های مختلفی در ایران در زمینه ارائه هاستینگ های مختلف فعالیت دارند و بهتر است قبل از خرید هاست و راه اندازی سایت خود، با بهترین هاستینگ های ایرانی آشنا شوید. در این مطلب می خواهیم بهترین هاست ایرانی و ویژگی های آنها را بررسی کنیم.

هاستینگ چیست؟

همانطور که برای ذخیره یا اجرای یک برنامه در گوشی موبایل یا کامپیوتر به فضایی نیاز دارید، برای اجرا و راه اندازی یک وب سایت در فضای وب هم به یک فضای ذخیره سازی نیاز دارید. هاست (Host) به معنی میزبانی کردن و سرویس هاستینگ به معنی سرویسی است که وب سایت شما را در شبکه جهانی وب نگهداری می کند.

انواع هاستینگ وب

انواع هاستینگ وب

همانطور که می دانید یک هاست فقط بخشی از سرور خود را به دیتای وب سایت شما اختصاص می دهد. در همین رابطه با توجه به فضایی که شما برای سایت خود درخواست کرده اید و میزان فضایی که نیاز دارید و اینکه سرور اختصاصی میخواهید یا اشتراکی، هاست ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند:

  • هاست اشتراکی
  • هاست اختصاصی
  • هاست VPS
  • هاست ابری
  • هاست دانلودی
  • هاست نمایندگی (Reseller)

هاست اشتراکی  (Shared Hosting)

در این نوع هاست، وب سایت اشخاص از جمله وب سایت شما روی یک سرور با منابع سخت افزاری بالا قرار می گیرد و در واقع منابع سرور مانند فضای دیسک، پردازنده، حافظه رم، پهنای باند و… بین وب سایت‌های کاربران این سرور به اشتراک گذاشته می شود. معمولا وب سایت های کوچک که ترافیک زیادی ندارند از هاست اشتراکی استفاده می کنند و پیشنهاد می شود که اگر ترافیک بالایی دارید و سرعت وب سایت برایتان مهم است از این نوع هاست استفاده نکنید.

هاست اختصاصی  (Dedicated Hosting) 

هاست اختصاصی برخلاف هاست اشتراکی، تمام منابع سرور را در اختیار یک وب سایت قرار می دهد. در این نوع هاست شما می توانید روی منابع سرور مانند تنظیمات سرور، نرم افزارها، سیستم عامل و… کنترل داشته باشید. شاید بتوان گفت که این نوع هاست بهترین میزبانی برای سایت های با ترافیک بالا است. اگر به فکر امنیت وب سایت خود هستید و به سرور اختصاصی با قدرت بالاتری نیاز دارید می توانید از هاست اختصاصی استفاده کنید. البته این نوع هاست نسبت به هاست اشتراکی هزینه بیشتری دارد.

هاست مجازی  (VPS Hosting)

عبارت VPS مخفف شده کلمات Virtual Private Server است که به معنی سرور مجازی می باشد. با استفاده از هاست مجازی، بخشی از سرور مجازی در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید روی نرم افزارها و سخت افزارهای سرور کنترل داشته باشید. می توانید سیستم عالم مورد نظر خودتان را روی این سرور نصب کنید و تنظیمات دلخواهتان را روی آن سفارشی سازی کنید.

هاست ابری  (Cloud Hosting)

شبکه ای از سرورها که سرعت منابع سرور را افزایش می دهند و می توانند نیازهای ضروری شما را برطرف کنند، سرور ابری نام دارند. در این نوع سرور منابع ذخیره سازی، شبکه و محاسباتی روی چند سرور فیزیکی قرار گرفته است و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

هاست دانلودی

احتمالا برای شما هم سوال باشد که وب سایت های دانلود فیلم، موزیک، عکس و انواع فایل های سنگین از چه نوع هاستی استفاده می کنند. هاست یا سرور دانلودی برای ذخیره سازی این نوع فایل های حجیم مورد استفاده قرار می گیرد.

هاست نمایندگی

همانطور که انواع خدمات اپراتورها و یا فروشگاه های برندهای مختلف دارای نمایندگی هستند، هاست هم می تواند دارای نمایندگی باشد. در واقع شما می توانید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، یک پلن نمایندگی را خریداری کنید و دوباره سرورهای میزبانی را به مشتریان ارائه دهید و به فروش برسانید.

امکانات و ویژگی های بهترین هاستینگ ایران

قبل از خرید هاست بهتر است با امکانات و ویژگی های بهترین هاستینگ های ایرانی آشنا شوید تا علاوه بر شناخت بهتر نسبت به بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی در ایران، با ویژگی های یک هاستینگ خوب آشنا شوید. در ادامه مطلب به مهمترین ویژگی های یک هاستینگ خوب اشاره خواهیم داشت.

مقرون به صرفه بودن

اولین موضوعی که باید برای خرید هاست وب سایت خود به آن دقت داشته باشید، مقرون به صرفه بودن آن است. شرکت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات میزبانی فعالیت دارند و با توجه به حجم و سرعت و … هر هاست، قیمت های متفاوتی را در آنها مشاهده می کنید. شما باید به صورت ماهانه یا سالانه این هاست را تمدید کنید، پس بهتر است قبل از هر چیز به قیمت آن توجه داشته باشید.

امنیت

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از خرید بهترین هاست ایرانی باید به آن توجه داشته باشید، امنیت آن است. شما تمام داده ها و اطلاعات وب سایتتان را روی یک هاست بارگذاری می کنید، پس امنیت و حفظ این اطلاعات اهمیت زیادی خواهد داشت. بهتر است قبل از خرید هاست، تجربیات و نظرات دیگر کاربران را در مورد آن مطالعه کنید و از امنیت آن مطلع شوید.

پشتیبانی فنی

اگر تا به حال سایت داشته اید احتمالا می دانید که مشکلات مختلفی در انتظار شماست و احتمالا بارها باید با بخش پشتیبانی هاست ارتباط برقرار کنید. از راه اندازی وب سایت گرفته تا تغییر دامنه، تغییر هاست، تغییرات مختلف در پنل، تهیه فایل بکاپ و … به ارتباط با پشتیبانی نیاز دارد.

پهنای باند

شاید بتوان گفت که مهمترین پارامتری که می تواند در انتخاب نهایی شما برای انتخاب بهترین هاستینگ ایرانی تاثیرگذار باشد، پهنای باند ارائه شده توسط آن است. این پهنای باند است که می تواند مشخص کند اطلاعات شما با چه کیفیت و به چه میزان در سرور میزبان ذخیره می شود.

 

5 هاستینگ برتر ایران در سال 1403

تا به اینجا اطلاعات کافی برای تحلیل و شناخت یک هاستینگ با کیفیت را بدست آوردید. اما ما برای انتخاب راحت تر شما قصد داریم در این بخش 5 هاستینگ برتر ایران را به شما معرفی کنیم.

هاستینگ های برتر ایران

1. ایران سرور

یکی از معروف ترین شرکت های هاستینگ ایرانی، ایران سرور نام دارد که به یک برند در این زمینه تبدیل شده است. در این هاستینگ، هاست اختصاصی، اشتراکی و سرور مجازی ارائه می شود. با توجه به نظرات کاربران می توان متوجه شد که امنیت این هاستینگ بسیار بالاست و رضایت بالایی نسبت به این هاستینگ وجود دارد.

2.هاست ایران

یکی دیگر از هاستینگ های معتبر و با کیفیت ایرانی، هاست ایران نام دارد که به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه اولیه، از خدمات سرور اختصاصی استفاده کنید. از ویژگی های خاص این هاستینگ می توان به ارائه خدمات Colocation اشاره داشت که امکان قرار دادن سرور شما روی زیرساخت دیتاسنتر اختصاصی خود را فراهم کرده است.

3.لیمو هاست

از جمله بهترین هاستینگ های ایرانی می توان به لیمو هاست اشاره داشت. لیمو هاست این ادعا را دارد که میزبانی بیش از 3000 رسانه را برای ارتباط با جهان آزاد بر عهده دارد. از جمله ویژگی های دیگر این هاستینگ می توان موارد زیر را نام برد:

  • گواهی ssl رایگان
  • راه‌اندازی بسیار ساده و سریع
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

4.سون هاست

اگر وب سایت وردپرسی دارید می توانید از سون هاست استفاده کنید که به صورت تخصصی روی وب سایت های وردپرسی با ترافیک بالا کار می کند. از جمله ویژگی های آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • آپ تایم بالای ۹۹.۹۹٪
  • امنیت عالی
  • طیف قیمتی گوناگون

5.نت افراز

یکی از بهترین هاستینگ های ایرانی که پلن های اقتصادی و متنوعی را به مشتریان ارائه می دهد، نت افراز است. نت افراز میزبان بیش از 80 هزار وب سایت ایرانی است.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم 5 هاستینگ برتر ایرانی را به شما معرفی کنیم تا برای خدمات میزبانی وب سایت خود، یک هاست معتبر و با امنیت بالا را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا