سبک زندگی

راز خوشمزه شدن ماکارونی

خرید فالوور از سایت اینبو

بسیاری از مردم ماکارونی درست می کردند، اما برای تهیه ماکارونی خوشمزه باید یک سری نکات زیر را رعایت کنید.

راز درست کردن ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

1- اگر نشاسته را خوب جدا کنید، ماکارونی خوشمزه تر می شود زیرا سس پاستا به راحتی وارد پاستا می شود و طعم فوق العاده ای پیدا می کند. بنابراین هنگام پختن پاستا باید آن را با آب سرد آبکش کنید تا نشاسته آن گرفته شود و پاستا را با دست باز کنید تا به هم نچسبد و شکل ماکارونی را تغییر ندهد.

2- برای داشتن ته دیگ مخصوص که به راحتی از قابلمه جدا شود ابتدا باید سیب زمینی ها را با کمی روغن زیتون سرخ کنید سپس مقداری کنجد کف قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آن بچینید. آنها این کار باعث می شود سیب زمینی ها رنگارنگ تر شوند و به راحتی از قابلمه جدا شوند.

3- هنگام پختن پاستا در قابلمه آب جوش از نمک، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از چسبیدن پاستا جلوگیری شود.

4- سعی کنید از ماکارونی با قطر کم استفاده کنید چون هم زمان پخت کمتر است و هم مقدار نشاسته آن کمتر است.

5- وقتی آب قابلمه به جوش آمد و خواستید ماکارونی را با آن اضافه کنید، ابتدا مقداری آبلیمو و سپس پاستا را اضافه کنید، این کار باعث لذیذتر شدن پاستا می شود و یادتان باشد به پاستا در حال جوش نمک اضافه کنید تا پاستا یکدست شود. خوب

6- قابلمه ای که برای پخت ماکارونی استفاده می کنید باید بزرگ باشد تا نشاسته پاستا پس از جدا شدن از ماکارونی به داخل خرده های ماکارونی برنگردد و ماکارونی نچسبد.

7- طعم لذیذ پاستا به خاطر آن است، پس سعی کنید از سیر و فلفل در ماکارونی استفاده کنید تا لذیذتر شود.

8- وقتی پاستا به مرحله جوش رسید می توانید نصف فنجان آب پاستا اضافه کنید تا پاستا خوب بخار شود و پاستا قرمزتر شود و بافت نرمی به پاستا بدهد.

9- یک قاشق چایخوری زعفران پخته شده را به رب اضافه کنید تا عطر و رنگ بی نظیری به آن بدهد.

10- وقتی پاستا را در قابلمه آب جوش می ریزید توجه داشته باشید که ماکارونی را زیاد هم نزنید زیرا این کار باعث خمیر شدن ماکارونی می شود.

منبع: بهترین ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا