فناوری و تکنولوژی

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

خرید فالوور از سایت اینبو

اپل پس از کاهش 19 درصدی فروش آیفون در سه ماهه اول سال 2024 در چین، اکنون به جایگاه سوم از نظر سهم بازار رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش خود را از سال 2020 در چین به ثبت رساند. طبق داده های Counterpoint، رقبای چینی مانند Vivo و Honor در سه ماهه اول سال جاری توانستند از اپل پیشی بگیرند. اپل سه ماهه را با 15.7 درصد از سهم بازار به پایان رساند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین 19.7 درصد بوده است.

کاهش 19 درصدی فروش آیفون در چین؛  اپل به رتبه سوم سقوط کرد

برخلاف اپل، فروش هواوی به طرز چشمگیری افزایش یافته است

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هوآوی نسبت به سه ماه اول سال 2023 تقریباً 70 درصد افزایش یافت. ایوان لام، تحلیلگر کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هوآوی مستقیماً بر فروش آیفون در سال 2020 تأثیر گذاشته است. چین. او افزود که اپل نیز تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا برخی از مصرف کنندگان تمایل کمتری به تعویض تلفن دارند.

در کنار فروش ناامید کننده آیفون 15 و ممنوعیت های دولتی در چین، رشد هوآوی مشکلات جدیدی را برای تیم کوک، مدیر عامل اپل ایجاد کرده است. تیم کوک در ماه مارس به چین سفر کرد تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگهای بازدید کند و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هوآوی اخیرا سری جدیدی از گوشی های هوشمند به نام Pura 70 را عرضه کرده است که دارای سیستم دوربین پیشرفته ای شبیه به لنز سه گانه آیفون پرو است.

گوشی های جدید با قیمت پایه 760 دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می کند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت 60 پرو را با هدف خریداران آیفون 15 عرضه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا