سبک زندگی

چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

خرید فالوور از سایت اینبو

سیدصاحب حسینی نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل های زیبایی از جمله کانتورینگ اظهار کرد: در حال حاضر عمل های زیبایی به ویژه کانتورینگ بدن در جامعه رواج یافته است و خاطرنشان کرد: این عمل ها از جمله اقدامات درمانی هستند. همانطور که افراد برای بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی های قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می کنند، برای انجام عمل های زیبایی نیز باید به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سرگرمی روز، وی افزود: در طول آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی، آموزش هایی به جراحان فوق تخصصی ارائه می شود تا بسیاری از بیماران را از انجام عمل منصرف کند. باید به خاطر داشت که فرد برای انجام یک عمل زیبایی به خصوص کانتورینگ بدن باید از همه لحاظ در سلامت عمومی کامل باشد. او هرگز نباید دیابت داشته باشد و در صورت ابتلا به دیابت باید کنترل شود. همچنین فرد نباید به بیماری تیروئید مبتلا باشد و در صورت ابتلا به این بیماری باید کنترل شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: زمانی که فردی به متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می کند باید ارزیابی های قبل از عمل را انجام دهد. مثلا فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد در سلامت کامل باشد یا بیماری او تحت کنترل باشد.

حسینی نژاد تصریح کرد: کانتورینگ بدن شامل ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوساکشن عمل هایی است که فقط تجمعات موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را از بین می برد، اما لیپوساکشن بسیار جامع تر است و چربی ها را از قسمت های مختلف بدن خارج می کند.

وی افزود: ابدومینوپلاستی نیز جراحی است که به لیپوساکشن اضافه می شود. در این جراحی شاخص توده بدنی برای شروع جراحی های کانتورینگ بدن بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی مفرط نباشد.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیست، گفت: اگر فردی احساس چاقی می کند یا از وزن خود راضی نیست، نباید از قبل به فکر جراحی زیبایی زیبایی باشد. با متخصصین تغذیه یا متخصص چاقی مشورت کنید و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل، با جراح پلاستیک مشورت کنید.

وی افزود: تاکید می شود کسانی که عمل های زیبایی انجام می دهند باید خود را به عنوان بیمار بپذیرند، بنابراین بیمار باید حتماً به پزشک مراجعه کند و به غیر از پزشکان جراحی پلاستیک که در عمل های سخت با تجربه هستند مراجعه نکند.

حسینی نژاد گفت: جراحی های کانتورینگ بدن با عوارض و مرگ و میر همراه است. اگر فردی از نظر سلامت و ایمنی عمومی در شرایط مناسب و ایده آل نباشد، احتمال آسیب، عوارض و مرگ برای وی وجود دارد، لذا تاکید می شود برای انجام جراحی به جراح پلاستیک مراجعه کند تا تمام جوانب عمومی بررسی شود. و اندازه گیری شد.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک زیبایی انجام شود و یا کسانی که در این زمینه فعال هستند صلاحیت انجام این کار را ندارند و فرد باید تحت شرایط بسیار مناسبی عمل کند شرایط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا