آشپزی

طرز تهیه جوجه چینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت مرغ چینی

مرغ چینی یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین غذاهای چینی است که در تمام دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ چینی خوشمزه به ادامه مطلب بروید چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 2 عدد
یک تخم مرغ 2 عدد
پیاز 1 قطعه
سیر 1 قرص
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
لیموی تازه 1 قطعه
شیر نر نصف فنجان
ماءالشعیر کلاسیک 1 فنجان
خمیر مایع 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
آرد قنادی 1 فنجان
نمک نصف قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردن کافی
مواد لازم برای سس تارتار
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
خيار شور 2 عدد وسط
پیاز 1 قطعه
فلفل به میل خود

طرز پخت مرغ چینی

مرحله اول

برای تهیه مرغ چینی لذیذ ابتدا سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به صورت فیله برش دهید و کنار بگذارید. پیاز را پوست گرفته و بشویید و به صورت دایره ای خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و بشویید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سینه مرغ را در ظرفی می ریزیم و سیر را با سینه مرغ در ظرفی رنده می کنیم و پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و لیمو و فلفل سیاه و زعفران دم کرده و کمی نمک به فیله اضافه می کنیم. سینه مرغ را با مواد بپوشانید.

سطح سوم

سپس روی کاسه را کاملا سلفون می پوشانیم و ظرف را به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در این زمان خمیر مرغ را آماده می کنیم. تخم مرغ ها را در یک کاسه بزنید و یک بطری کوچک خالی نوشابه را روی زرده قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس با فشار دادن روی بدنه بطری و تخلیه هوای داخل آن، زرده را داخل بطری می کشیم و در ظرف می گذاریم. به همین ترتیب زرده بعدی را از سفیده جدا می کنیم و در ظرف بزرگی می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

سفیده ها را با همزن برقی و با چرخاندن در ظرف می زنیم تا از ظرف نیفتد و به همین صورت بماند و آنقدر هم می زنیم تا کف کند.

مرحله ششم

سپس شیر و سفیده تخم مرغ زده شده را به آن اضافه می کنیم. سپس 1/4 آرد را می گیریم و کنار می گذاریم و به آرد بیکینگ پودر، پودر خمیر مایع، نمک اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و از صافی رد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا مخلوطی یکدست و یکدست به دست بیاید. مایه مایه نه خیلی سفت باشه و نه خیلی شل، مثل ماست غلظت داشته باشه و به مخلوط اضافه کنید.

مرحله هشتم

روی خمیر تمام شده را کاملا سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید. پس از استراحت فیله های مرغ، در ظرف کوچکی که فیله ها به راحتی در آن قرار می گیرند، روغن کافی برای سرخ کردن بریزید.

مرحله نهم

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مرور زمان داغ شود. کاسه فیله ها را از یخچال بیرون می آوریم و سلفون را از خمیر خارج می کنیم و ابتدا فیله ها را داخل خمیر می گذاریم تا کاملا با سس آغشته شوند. و سپس به آرامی داخل روغن داغ بریزید.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید مغز مرغ کاملا پخته و روی حرارت ملایم طلایی شود تا چربی اضافی آن گرفته شود.

مرحله یازدهم

برای تهیه سس تارتار پیاز را پوست گرفته و بشویید و روی تخته آشپزخانه ریز خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. خیارشورها را هم می شوییم و ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

سپس 2 الی 3 قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه می کنیم و مواد را با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و همچنین مقداری فلفل سیاه روی مواد سس می ریزیم و از این سس بی نظیر با مرغ چینی میل می کنیم.

با تشکر از چی شی برای دستور پخت مرغ چینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا